به گزارش قزویننیوز، یوسف اکبری، رئیس اورژانس پیشبیمارستانی استان قزوین با ارائه گزارشی از عملکرد اورژانس ۱۱۵ استان در ششماهه نخست سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: طی 6 ماهه اول سال جاری سامانه ۱۱۵ قزوین ۱۴۲ هزار و ۹۸۲ تماس دریافتی ثبت کرده که به طور میانگین روزانه ۷۸۰ تماس بوده است که از این تعداد ۳۶ هزار و ۵۷۳ مورد منجر به ماموریت عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: در جریان این ماموریتها، ۱۹ هزار و ۶۸۲ بیمار و مصدوم از سوی تیمهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که بیشترین انتقال مربوط به بیمارستان شهید رجایی بوده است.
این مسئول با بیان اینکه هماکنون ۵۱ پایگاه اورژانس فعال در مناطق مختلف استان مشغول خدمترسانی به مردم هستند، عنوان کرد: تلاش میکنیم تا با استفاده از تجهیزات، آموزش مداوم نیروها و ارتقاء زیرساختها، کیفیت خدمترسانی را در تمام نقاط استان بهبود بخشیم.
وی همچنین با ابراز نگرانی از حجم بالای تماسهای غیرضروری گفت: متأسفانه در طول این مدت، ۶ هزار و ۴۴۵ مورد مزاحمت تلفنی برای سامانه ۱۱۵ به ثبت رسیده که این موضوع ضمن ایجاد اختلال در روند پاسخگویی، میتواند تهدیدی جدی برای جان بیماران واقعی باشد.
انتهای پیام/ د



