افشاگری معاون عمرانی استاندار قزوین از بسترهای فساد در حوزه زمین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ یکی دیگر از بسترهای فساد در حوزه زمین است، این کمیسیون در گذشته در قزوین در انحصار برخی افراد بود.

افشاگری معاون عمرانی استاندار قزوین از بسترهای فساد در حوزه زمین

به گزارش قزوین‌نیوز، مهدی رجحانی معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: برخی اتفاقات در سال‌های گذشته قزوین را به بهشت زمین‌خواری تبدیل کرده ولی وظیفه داریم زمینه‌های تکرار مفاسد را از میان برداریم.

وی در ادامه بیان کرد: کمیسیون ماده ۵ یکی از محورهای فساد در حوزه زمین بود که سال‌ها مصوبات این کمیسیون در قزوین اطلاع‌رسانی نمی‌شد بنابراین با ورود به این موضوع علنی شدن مصوبات این کمیسیون را روی سایت الزام کردیم و امروز کمیسیون ماده ۵ دیگر یک کمیسیون دستوری نیست بلکه در آن رأی‌گیری صورت می‌گیرد و نتایج روی سایت منتشر می‌شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ یکی دیگر از بسترهای فساد در حوزه زمین است، این کمیسیون در گذشته در قزوین در انحصار برخی افراد بود که سعی کردیم براساس سیاست چرخشی، اعضای آن را به مرور زمان جابه‌جا کنیم تا فرد یا افرادی نتوانند چندین سال در این کمیسیون باقی بمانند.

وی گفت: طرح‌های هادی روستاهای خالی از سکنه در استان محل ایجاد فساد بود به این صورت که برخی با استفاده از نفوذ و قدرت یک روستای خالی از سکنه را پیدا می‌کردند و زمین‌های آن‌جا را به قیمت ارزان می‌خریدند و برایش طرح هادی تعریف می‌کردند و سپس همان زمین‌ها را به قیمت چندین برابر به فروش می‌رساندند، در صورتی که نوشتن طرح هادی برای یک روستا که کمتر از ۲۰ خانوار در آن سکونت دارند خلاف قانون است.

این مسئول با اشاره به پیگیری کارهای بر زمین مانده معاونت امور عمرانی، اظهار کرد: پروژه‌هایی مانند حل موضوع شهر اندیشه، باغ عمران اقبالیه، مشکل تعاونی‌ها، فرهنگیان، عظیمیه، اسماعیل آباد و سایت پسماند محمدآباد از کارهای برزمین مانده بود که حل شده و یا در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه در هر بخشی که ورود می‌کنیم با انبوهی از کارهای برزمین مانده مواجه می‌شویم و گویا در گذشته دغدغه‌ای برای حل این موضوعات وجود نداشته، گفت: در ادوار گذشته نگاه مدیران اجرایی این بوده که چه کارهایی را انجام دهند که محبوب افراد متنفذ و خاص شوند و دوام میز مدیریت خود را بالا ببرند و ظاهراً برای آن‌ها مهم نبوده که مشکل مردم حل شود که از قضا امروز این افراد خاص ناراضی هستند چون اولویت مدیریت استان، رضایت خواص نیست.

رجحانی با اشاره به راه‌اندازی بازار آب قزوین برای احیای دشت، بیان کرد: آب به آبیک رسید و سد نُهب امسال به بهره‌برداری نهایی می‌رسد و سد بالاخانلو آب‌گیری خواهد شد، شبکه پایین دست نهب اجرا شد و شبکه پایین‌دست بالاخانلو هم در مرحله انتخاب پیمانکار است و نکته مهم اینکه اگر طرح انتقال آب سد طالقان و بالاخانلو اجرا شود ۱۹ شهر و ۲۰۰ روستای استان از آب گوارای باکیفیت بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین شهرک تولید محتوا در استان خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم در استان امضای تفاهمنامه با قرارگاه امام حسن(ع) بود که آبرسانی و ایجاد مجتمع آبی برای ۵ مجتمع روستایی و ۱۲۰ روستا در قالب این تفاهمنامه انجام خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به پروژه‌های درمانی استان تصریح کرد: در پروژه‌های درمانی استان بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در سفر ریاست جمهوری تأمین اعتبار شد و همه پروژه‌ها در سطح استان و شهرستان‌ها فعال است.

 

انتهای خبر/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان