در ستاد تنظیم بازار استان عنوان شد؛

تعطیلی نانوایی‌های قزوین در تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع

در ستاد تنظیم بازار استان قزوین بر فعالیت نانوایی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید شد.

تعطیلی نانوایی‌های قزوین در تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع

به گزارش قزوین‌نیوز؛ محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از مشکلات استان در حوزه‌های مختلف مانند توزیع مرغ با همراهی تولیدکنندگان حل شده است و علی‌رغم کاهش جوجه‌ریزی در سایر استان‌های کشور، روند ثابتی را در این بین در قزوین شاهد هستیم.
 

وی افزود: تورم به عنوان شاخص کلی در موضوعات بازار مطرح بوده و آمارها نشان می‌دهد استان در مسیر اصلاح قرار گرفته و به روند میانگین کشوری نزدیک می‌شود.
 

استاندار قزوین بیان کرد: باتوجه به شعار کلیدی سال با محوریت مهار تورم، سعی می‌کنیم به حوزه تولید توجه ویژه کنیم و براین اساس رشد قیمت‌ها در استان قزوین نسبت به استان‌های دیگر کنترل شده است.
 

رتبه نخست قزوین در امنیت سرمایه‌گذاری در کشور
 

اعلایی عنوان کرد: براساس اعلام آمارهای اقتصادی و نهادهای متولی، استان قزوین رتبه نخست را در امنیت سرمایه‌گذاری کشور به خود اختصاص می‌دهد و این نتیجه همکاری دستگاه‌های حاکمیتی است.
 

وی اضافه کرد: بستر توسعه سرمایه‌گذاری در قزوین نسبت به سایر رقبا مناسب‌تر بوده و نیاز است این ظرفیت را به عنوان یک امتیاز مثبت برای استان اطلاع‌رسانی کنیم.
 

نماینده عالی دولت در استان قزوین بیان کرد: لازم است خرید گندم به صورت جدی پیگیری شود و مکاتبات برای اخذ منابع لازم و مطالبات کشاورزان را قطع نکنیم.
 

اعلایی در پایان یادآور شد: باید سعی کنیم گندم باکیفیت‌تر را به آرد تبدیل کرده و آن را در اختیار نانوایان قرار دهیم.
 

مشکلی در تأمین آرد استان نداریم
 

علی رحمانی در ادامه این جلسه اظهار کرد: برای جلوگیری از تخلفات بعضی نانوایی‌ها باید روش بازدارنده‌ای به کار برد و جهاد کشاورزی و ارگان‌های دیگر در این بین پای کار باشند.
 

وی افزود: مشکلی در تامین آرد استان نداریم و تا به امروز هیچ گزارشی در این زمینه اعلام نشده است لذا از اتحادیه نانوایان درخواست داریم وظیفه خود را به طور منصفانه و به خوبی انجام دهد.
 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: درباره تعطیلی غیرمجاز نانوایی‌ها با ترک فعل اتحادیه نانوایان مواجه هستیم زیرا نخستین ناظر بر نانوایی‌ها است و اتحادیه به منظور نظارت تأسیس می‌شود؛ این در حالی است که اتحادیه خارج از گود بوده و در قبال انجام مسئولیت نداشتن خودروی گشت نظارت را بهانه می‌کند.
 

رحمانی با تأکید بر نظارت مستمر بر روند فعالیت نانوایی‌های استان گفت: نانوایی‌ها نباید در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی غیرفعال باشد زیرا نان قوت غالب مردم است و تعطیلی آنها معنایی ندارد؛ نانوایی که توان فعالیت در روز رسمی را ندارد درخواست داریم نانوایی را به فرد دیگری بسپارد؛ زیرا نانوایی که در فصل کشاورزی به دنبال کشاورزی است بهتر است نانوایی خود را تعطیل کند.
 

وی با اشاره به روند نظارت‌ها بر فعالیت مشاورین املاک استان تصریح کرد: بازدیدهای خوبی از این بخش‌ها به صورت تمام شماری در حال انجام بوده و چند واحد به علت عدم مجوز تعطیل شده است؛ همکاری مناسبی را از سوی اتاق اصناف و اتحادیه املاک در این خصوص شاهد بودیم.
 

وی در پایان گفت: در صورت تکرار تخلف یک نانوایی، میزان سهمیه تخصیصی برای آن به صفر برسد.
 

گفتنی است در ادامه این جلسه وضعیت جوجه‌ریزی استان، وضعیت موجودی کالاهای اساسی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان و تخصیص، توزیع و جذب کالاهای اساسی سال‌جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 

براساس مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شد ادارات کل جهاد کشاورزی و صمت لیست کارخانه‌های تولید مواد غذایی و کالاهای اساسی از جمله کارخانجات روغن، قند، آرد وکشتارگاه‌های دام و طیور را به شرکت توزیع نیروی برق استان برای جلوگیری از قطعی برق اعلام کنند.
 

باتوجه به اینکه یکی از وظایف و تکالیف صنفی و قانونی اتحادیه‌ها، نظارت بر فعالیت واحدهای زیرمجموعه است، مقرر گردید اتحادیه خبازان تمامی شهرستان‌ها به صورت مستقل نسبت به بازرسی ونظارت بر فعالیت واحدهای نانوایی با محوریت بررسی وزن چانه نان و تعطیلی غیرمجاز اقدام کنند و ضمن ارسال گزارشات هفتگی به فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، در جلسه آتی قرارگاه امنیت غذایی و تنظیم بازار نتیجه اقدامات انجام شده را گزارش کنند.

 

انتهای پیام/

 

صبح قزوین

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان