زیرساخت‌های انتقال خون در استان قزوین نیازمند ارتقاء است

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: شاخص اهدای خون در بین جوانان کاهش یافته و در سال‌های گذشته ۳۳ درصد از آمار اهداکنندگان را بازه سنی زیر ۳۰ سال تشکیل می‌داد اما در شرایط کنونی میزان آن کاهش یافته است.

زیرساخت‌های انتقال خون در استان قزوین نیازمند ارتقاء است

به گزارش قزوین نیوز، طالبیان مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: مجموعه انتقال خون کاملا مردمی بوده به این معنی که حیات آن منوط به حضور و مشارکت مردم است و با افزایش یا کاهش مشارکت میزان ذخیره خون نیز افزایش یا کاهش می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی استان قزوین در گذشته بیشتر از یک هزار تخت نبود اما امروز میزان آن به دو هزار و 500  تخت رسیده و متناسب با آن نیاز به خون افزایش یافته است؛ براین اساس تلاش کردیم خون بیمارستان‌های استان را به طور صد در صدی تأمین کنیم.

نیازمند اعتبارات مناسب در زیرساخت‌ها هستیم

طالبیان اذعان کرد: میزان حقوق دریافتی همکاران انتقال خون کمتر از کادر پزشکی است؛ با توسعه بیمارستان‌های استان و نیازمندی به نیروی کار، انتظار می‌رود زیرساخت‌های انتقال خون بهبود یابد.

وی بیان کرد: هیج اعتباری در جریان سفر رئیس جمهور به استان برای مجموعه انتقال خون استان در نظر گرفته نشد، در صورتی که این مجموعه نیازمند اعتبار در حوزه‌های مختلف است.

این مسئول یادآور شد: برای نمونه لازم است خودروی سیار خون داشته باشیم البته سازمان برنامه و بودجه حمایت‌های خوبی در این بین داشته اما میزان اعتبارات پاسخگوی تهیه خودروی یاد شده نیست و لازم است خیّرین حوزه صنعت پای کار بیایند.

طالبیان ابراز کرد: شاخص اهدای خون در بین جوانان کاهش یافته و در سال‌های گذشته 33 درصد از آمار اهداکنندگان را بازه سنی زیر ۳۰ سال تشکیل می‌داد اما در شرایط کنونی میزان آن کاهش یافته است.

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اهدای خون تلاش کنند

طالبیان ادامه داد: جذب اعتبارات لازم برای تجهیزات مورد نیاز انتقال خون مانند استقرار خودروی سیار اهدای خون نیازمند زیرساخت‌های مناسب است و این امر نقش رسانه‌ها را پررنگ‌تر می‌کند.

وی با اذعان به اینکه رسانه‌ها فرهنگ اهدای خون را در جامعه ترویج دهند، گفت: مردم نیز در این بین پای کار آمده و مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به علل کاهش مراجعه اهداکنندگان خون به پایگاه‌ها تصریح کرد: دلایل مختلفی در این زمینه وجود دارد؛ برای نمونه با بروز مشکلاتی آمار افراد معاف از اهدای خون افزایش یافته است.

ترویج اهدای خون نیازمند اطلاع‌رسانی مناسب در جامعه است

طالبیان بیان کرد: علل دیگر را می‌توان در افزایش جراحی‌های زیبایی و سایر جراحی‌ها و درخواست و نیاز بیشتر بیمارستان‌ها به خون دانست که موظف هستیم این نیاز را تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: ترویج اهدای خون نیازمند اطلاع‌رسانی مناسب در جامعه است و برای تحقق این امر می‌طلبد رسانه‌های استان در این راستا تلاش کرده و حامی انتقال خون باشند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین در پایان یادآور شد: نیاز است فرهنگ اهدای خون را از دوران کودکی و تحصیل ترویج دهیم تا دانش‌آموز همانگونه که دروس مختلفی را از کتاب‌های درسی می‌آموزد، اهدای خون را هم بیاموزد.

انتهای پیام

 

منبع: صبح قزوین

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان