پلمب کارخانه تولید سوسیس و کالباس در تاکستان

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان از پلمب کارخانه تولید سوسیس و کالباس در این شهرستان خبر داد.

پلمب کارخانه تولید سوسیس و کالباس در تاکستان

به گزارش قزوین‌نیوز، محمد صمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از پلمب کارخانه تولید سوسیس و کالباس بر اساس گزارشات دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان در تاکستان خبر داد.

وی صمدی گفت: طبق گزارشات دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان، این کارخانه در تاکستان چندین فقره تخلف از قبیل استفاده از پوست مرغ، استخوان مرغ و گوشت‌های تاریخ گذشته در تولید سوسیس و کالباس و سایر تخلفات بهداشتی را در کارنامه خود داشته است.

صمدی ادامه داد: در آخرین بازدیدی که با همراهی کارشناسان اداره دامپزشکی و بهداشت و درمان از این کارخانه داشتیم نیم تن پوست و استخوان مرغ کشف و بلافاصله در محل دفن چاه ضایعات اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان معدوم شد و به دلیل تخلفات صورت گرفته این کارخانه پلمب و پرونده قضایی نیز برای نامبرده تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان بیان کرد: به لحاظ بهداشتی و استانداردهای موجود استفاده از استخوان و پوست مرغ در صنایع سوسیس و کالباس سازی ممنوع است اما این شرکت برای کاهش هزینه‌های تولید به صورت غیرقانونی از پوست مرغ به عنوان جایگزین روغن نباتی استفاده می‌کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۳۵ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه که روزانه ۲۰ تن تولید داشته فعالیت دارند و از طرفی دستگاه قضایی در راستای تحقق سند تحول قضایی به دنبال رفع موانع تولید بوده و از طرفی هم سلامت مردم خط قرمز قوه قضائیه است، در صورت رفع نواقص و رعایت استانداردهای لازم این واحد رفع پلمب خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: بر خط شدن دوربین‌های نظارتی کارخانه در تمامی واحدها، به‌کارگیری تمام وقت مسئول فنی با مدرک دکتری دامپزشکی از محل قانون ماده ۱۹، نظارت مستمر و هفتگی تیم مشترک دامپزشکی و بهداشت و درمان از کارخانه، عدم استفاده از مواد اولیه غیربهداشتی از مواردی است که این کارخانه برای آغاز فعالیت دوباره باید اجرایی کند.

صمدی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم عزیز درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موراد مشکوک مراتب را با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها در میان بگذارند تا در سریعترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی شده و با متخلفان و تهدیدکنندگان بهداشت عمومی جامعه برخورد قانونی انجام گیرد.

انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان