اولتیماتوم فرماندار آبیک به دهیاران متخلف

فرماندار آبیک گفت: در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری در روستاها، دهیاران متخلف ضمن معرفی به محاکم قضایی، برکنار خواهند شد.

اولتیماتوم فرماندار آبیک به دهیاران متخلف

به گزارش قزوین‌نیوز، حجت مددخانی، فرماندار آبیک، در نشست مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز این شهرستان اظهار کرد: امروزه ساخت‌سازهای غیرمجاز ضمن به خطر انداختن مقاوم‌سازی ساختمان‌‌ها و جان افراد، سیمای شهری را نیز مخدوش کرده است.

وی افزود: پدیده تغییر کاربری اراضی کشاورزی باغ‌ها یک تهدید جدی برای تبدیل عرصه‌های تأمین موادغدایی کشور به ویلاسازی است و کوتاهی در این امر از جانب هیچ مسئولی پذیرفته نیست. همچنین دهیاران کم‌کار در حوزه مقابله با این ساخت‌سازها ضمن معرفی به محاکم قضایی با تشکیل پرونده تخلف از سمت دهیاری برکنار خواهند شد.

فرماندار آبیک گفت: شهرداری موظف است ساخت بنای غیرمجاز را به دستور قضایی متوقف کند و فردی که بدون اخذ مجوز قانونی اقدام به ساخت و ساز می‌کند را به دادستانی معرفی کند.

وی ساخت اضافه‌ بنا را از دیگر مشکلات شهری آبیک اعلام کرد و افزود: متأسفانه به دلیل نبود نظارت کافی در حوزه شهرداری آبیک، شاهد این هستیم که افراد سودجو و متخلف اقدام به احداث طبقات خارج از مجوز اخذ شده کرده و این اضافه‌ بنا را به‌صورت پیش‌فروش به افراد ناآگاه واگذار می‌کنند که این امر مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

مددخانی با بیان اینکه درموضوع اضافه‌ بنا خارج از مجوز، هم شهرداری و هم مهندسین ناظر دخیل و عامل این بی‌قانونی هستند، بیان کرد: براساس مصوبات این جلسه با مهندسین ناظر بر پروژه‌های ساخت‌ و ساز غیرمجاز در این شهر برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان