اشتغال ۲۰۰ معتاد بهبود یافته در قزوین در ۶ ماه نخست سال

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۰۰ معتاد بهبود یافته توسط مجموعه قضایی استان و همراهی دستگاه‌های متولی در واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی مشغول به کار شدند.

اشتغال ۲۰۰ معتاد بهبود یافته در قزوین در ۶ ماه نخست سال

به گزارش قزوین‌نیوز، علی شعبانی، رئیس کل دادگستری قزوین، اظهار کرد: بخشی از افراد جامعه به بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار هستند و تجربه چندین دهه مبارزه با مواد مخدر در کشور نشان داده تا زمانی که تقاضا برای مواد وجود داشته باشد تشدید مجازات و اقدامات سرکوبگرانه در کاهش آن چندان مؤثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخش زیادی از مددجویان زندان به دلیل ارتکاب به جرائم مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد در زندان به سر می‌برند و باید برای جلوگیری از افزایش جمعیت زندان نسبت به شناسایی عوامل توزیع مواد و معتادان اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: برخی از این معتادان که کارتن خواب هستند با دستور قضایی توسط نیروی انظامی دستگیر و تعدادی از آنان با میل خود به کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی می شوند تا با توجه به وضعیت روحی و روانی مورد درمان قرار بگیرند.

وی گفت: برای اشتغال این قشر نیز پیگیری‌هایی انجام می‌شود، در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۲۷۰ نفر از معتادان بهبود یافته کمپ‌ها جهت اشتغال در مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی با همکاری صمت، شرکت شهرک های صنعتی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی به واحدهای فعال معرفی شده‌اند.

شعبانی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۰۰ نفر از این افراد مشغول به کار شده و ۷۰ نفر دیگر نیز در حال بررسی وضعیت و شناسایی محل فعالیت هستند که در آینده نزدیک مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان