اتصال رایگان مدارس استان به اینترنت پرسرعت فیبر نوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: مدارس استان به اینترنت پرسرعت فیبر نوری به صورت رایگان متصل می‌شوند.

اتصال رایگان مدارس استان به اینترنت پرسرعت فیبر نوری

به گزارش قزوین‌نیوز، حجت‌الله امینی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی و ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها، تمامی مدارس استان از طریق فیبر نوری به اینترنت پرسرعت متصل می‌گردند.

وی افزود: فیبر نوری به عنوان با کیفیت‌ترین و امن‌ترین بستر انتقال دیتا است که متناسب و همزمان در کشورهای پیشرفته نیز مورد استفاده قرار گرفته و استان قزوین نیز به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حال انجام این پروژه مهم ملی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه گفت: شرکت ارتباطات شاتل در شهرستان قزوین و شرکت ارتباطات ایرانسل در شهرستان‌های آبیک، البرز، بوئین زهرا و تاکستان با ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  نسبت به ارائه خدمات اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: سرعت بالا، آپلود و دانلود سریع، کیفیت پایداری در شبکه، پشتیبانی مناسب  از جمله مزایای این طرح است که امیدواریم مدارس در ارتباط با این اپراتورها و دریافت خدمات رایگان به مدت حداقل یکسال بتواند در زمینه توسعه آموزش و استفاده از تکنولوژی روز دنیا موثر باشند.

نماینده ارشد وزیر ارتباطات در استان،بیان کرد: این پروژه مهم که نقش سازنده‌ای را در صنعت، کشاورزی، حمل و نقل ایفا می‌کند با ابلاغ از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین تاکید و تصویب مجلس شورای اسلامی در لیست پروژه‌های ملی قرار گرفت. امیدواریم با پیگیری‌های مستمر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ با همکاری و مساعدت مدیران و مسئولین استان بویژه شهرداری‌ها این طرح با سرعت و در زمان مقرر به پایان برسد تا مردم استان از طعم شیرین فناوری اطلاعات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان