پلمب ۱۰۲ واحد مشاور املاک متخلف در استان قزوین

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان قزوین گفت: در مجموعه این گشت‌های مشترک از مشاورین املاک در استان قزوین مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون و ۵۰ هزار ارزش ریالی جرائم درنظر گرفته شده و در مجموع ۱۰۲ واحد متخلف پلمب و اخطار دریافت کردند.

پلمب ۱۰۲ واحد مشاور املاک متخلف در استان قزوین

سید علی هاشمی، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان قزوین، درخصوص گشت مشترک بازدید از مشاروین املاک در استان قزوین اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی مشاورین املاک و کنترل بازار خارج از شبکه اقدام به بازدید و سرکشی روزانه دارند و در راستای آرامش بازار مسکن و نظارت بر بازار سیاه مسکن و قیمت‌گذاری کاذب در این حوزه بازدید از مشاورین املاک استان قزوین ادامه دارد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان قزوین بیان کرد: با همکاری گشت مشترک در بازدیدهای روزانه در شهر قزوین طی ۷۵ فقره گشت از ۲۲۵ واحد بازدید به عمل آمده است که منجر به تشکیل ۳۶۱ پرونده برای مشاورین متخلف و تعداد ۳۶۴ فقره تخلف صنفی ثبت شده است و ۸۹ واحد پلمب و اخطار به پلمب دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در تاکستان، آبیک، بوئین‌زهرا، البرز و آوج اقدام به بازدید گشت مشترک شده که در مجموع ۶۲ گشت انجام شده و منجر به بازدید از ۵۰۳ واحد شده است که در همین راستا ۱۴۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل و ۱۶۹ تخلف صنفی ثبت شده است و همچنین ۱۳ واحد در مجموع در این شهرستان‌ها پلمب شده است.

این مسئول گفت: در مجموعه این گشت‌های مشترک از مشاورین املاک در استان قزوین مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون و ۵۰ هزار ارزش ریالی جرائم درنظر گرفته شده که مبلغ هفت میلیارد و ۸۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ارزش ریالی وصولی این جرائم بوده است و در مجموع ۱۰۲ واحد متخلف پلمب و اخطار دریافت کردند.

 مدیرکل راه‌وشهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: در شهر قزوین تعداد هزار ۷۷۱ واحد مشاور املاک دارای مجوز فعالیت هستند و ۷۵ واحد صنفی دیگر در حال اخذ مجوز و اخذ مراحل قانونی خود برای دریافت مجوز هستند و مشاور املاکی در شهرهای قزوین و تاکستان بدون مجوز فعالیت نداریم.

هاشمی در پایان اظهار کرد: به تمامی مشاورین املاک اعلام کرده‌ایم باید تمامی قوانین صنفی مشاورین املاک را رعایت و ایجاد بازار سیاه و قیمت‌های کذاب خودداری و در غیر این صورت بدون هیچ اغماضی آن واحد متخلف پلمب خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان