اهمال در اجرای قانون جوانی جمعیت پذیرفته نیست

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با پیگیری جدی با هر گونه کوتاهی‌ها دستگاههای اجرایی در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت برخورد می‌کنیم.

اهمال در اجرای قانون جوانی جمعیت پذیرفته نیست

به گزارش قزوین‌نیوز، عباس کاظمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در جلسه ستاد جوانی جمعیت استان قزوین، اظهار کرد: یکی از موضوعات قانون جوانی جمعیت، تشویق‌های درنظر گرفته شده در ماده شماره ۵ است و هرگونه کوتاهی نسبت به اجرای این ماده را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: ستاد جوانی جمعیت یکی از جلسات مهم استان است که خروجی آن باید حل مشکلات و رفع موانع موجود در حوزه افزایش جمعیت باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه جمعیت انجام شده که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود، برخی دستگاه‌ها نیز عملکرد مناسبی ندارند که در این بخش نواقص و مشکلات را شناسایی و در جهت حل آن اقدام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها لازم است در حوزه جمعیت دسته‌بندی و اقدامات آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد و دستگاه‌های حوزه مسکن، بهداشت و درمان، اقتصاد هر کدام در رده خود مورد نظارت قرار گیرند و مشکلات و چالش ها برطرف شود.

کاظمی بیان کرد: یکی از موضوعات حوزه جمعیت بخش تشویق‌های درنظر گرفته شده در ماده شماره ۵ است، برخی از این تخفیفات در حوزه عوارض، پروانه ساخت و خدمات نظام مهندسی است که باید نظام مهندسی و همه شهرداری‌های استان این تخفیفات را اعمال کنند تا افراد واجد شرایط بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و هرگونه کوتاهی نسبت در اجرا را پیگیری می‌کنیم.

وی یادآورشد: بخش دیگری از قوانین جمعیت مربوط به حوزه تسهیلات بانکی است که باید به صورت دائم رصد شود و همه مدیران مصوبات را رصد و به عنوان مسئولیت‌های مستمر به آن توجه کنند و موضوع جمعیت در اولویت کاری همه مسئولان قرار گیرد.

معاون سیاسی انتظامی استانداری افزود: افزایش خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی، ارائه خدمات ویژه درمانی به مادران باردار، افزایش تعامل جهاد دانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود

انتهای پیام

 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان