تصویب توسعه راه آهن قزوین در شورای عالی معماری و شهرسازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: طرح توسعه ایستگاه راه آهن قزوین با پیگیری این معاونت در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسید.

تصویب توسعه راه آهن قزوین در شورای عالی معماری و شهرسازی
به گزارش قزوین‌نیوز، مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، اظهار کرد: طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین (TOD) که از چند سال قبل بلاتکلیف مانده بود پس از انجام فرآیند تصویب کمیسیون ماده ۵ در استان و طرح آن در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور سرانجام تصویب شد.

رجحانی با بیان اینکه این طرح برای نخستین مرتبه در دستور کار استانی قرار گفته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای پیشبرد طرح نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم به صورت فرآیند محور مراحل ساخت و عملیات عمرانی آن را آغاز کنیم.

وی افزایش اماکن تجاری، توسعه زیرساختی و تغییر در نحوه خدمات ایستگاه را از مهمترین اهداف اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل شهری قزوین (TOD) دانست و افزود: طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین از جمله طرح‌های شهری محسوب می‌شود که علاوه بر نوسازی و بهسازی حمل و نقل، مناطق جنوبی شهر قزوین را نیز توسعه می‌بخشد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: TOD برگرفته از توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل است و دارای یک الگوی متراکم کاربری زمین، شامل مسکن، پارک‌های عمومی و میادین، کاربری‌های تجاری و خدماتی است که همگی در امتداد نقاط کلیدی سامانه حمل‌ونقل همگانی واقع شده است.

وی افزود: ایستگاه راه آهن قزوین که عمری بیش از ۷۰ سال دارد باعث شده تا پیشروی ساخت‌وساز‌های این شهر در شمال شهر صورت بگیرد و امروز این ایستگاه قطار در جنوبی‌ترین و در یکی از محروم‌ترین نقاط شهری قرار گرفته که همین مساله بهسازی و نوسازی بنای قدیمی ایستگاه را با چالش روبه رو ساخته است.
 
انتهای پیام
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان