واریز بیش‌از ۲هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های قزوین

مدیرکل امور مالیاتی قزوین از واریز ۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان خبر داد.

واریز بیش‌از ۲هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، عزیزاله عباس‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در ۷ماهه امسال بالغ‌بر ۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان قزوین واریز شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴۵درصد رشد داشته است.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی از منابع پایدار درآمدی شهرداری‌ها بوده و افزایش حدود دو و نیم برابری این عوارض در ۷ماهه امسال می‌تواند منجر به ارتقاء کیفیت خدمات عمومی، بهبود زیرساخت‌های شهری و روستایی و ایجاد فرصت‌های توسعه پایدار مناطق مختلف استان شود.

عباس‌پور گفت: یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص پیدا می‌کند و نقش موثری در تحول نظام سلامت، به‌ خصوص در مناطق محروم، روستایی و عشایری ایفا می‌کند، در این خصوص در هفت ماهه امسال بالغ‌بر ۳۴۰میلیارد تومان به بخش سلامت قزوین اختصاص یافت.

این مسئول با اشاره به رشد ۱۴۸درصدی سهم ورزش استان از محل ارزش افزوده، یادآورشد: همچنین از محل عوارض ارزش افزوده، ۶۲میلیارد تومان جهت توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، زیرساخت‌های لازم در حوزه معلولان و جانبازان، اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه آن ۱۴۸درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در پایان گفت: درآمدهای حاصل از مالیات در قالب ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی و در شکل های مختلف دوباره به مردم باز می ‌شود و بدون شک هزینه‌کرد آن در بخش‌های مختلف اجتماعی و خدماتی مانند ورزش، سلامت و انواع خدمات شهری دیگر می‌توان در خصوص ارتقای فرهنگ مالیاتی گام‌های موثری برداشت.

انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان