بسیاری از مشکلات قزوین به دلیل نداشتن طرح جامع گردشگری است

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ضمن اشاره به لزوم تدوین طرح جامع گردشگری در استان و شهر قزوین اظهار کرد: به دلیل نبود طرح جامع گردشگری پروژه‌ها در طول مدیریت‌های مختلف دستخوش بسیاری از تغییرات می‌شوند و حتی ممکن است در برخی دوره‌ها دچار رکود و توقف شوند.

بسیاری از مشکلات قزوین به دلیل نداشتن طرح جامع گردشگری است

به گزارش قزوین‌نیوز، مهری‌السادات تقوی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین در نشست مشترک بامدیران ارشد استان ضمن اشاره به لزوم تدوین طرح جامع گردشگری در استان و شهر قزوین اظهار کرد: به دلیل نبود طرح جامع گردشگری پروژه‌ها در طول مدیریت‌های مختلف دستخوش بسیاری از تغییرات می‌شوند و حتی ممکن است در برخی دوره‌ها دچار رکود و توقف شوند. 

وی ادامه داد: نمونه بارز این طرح‌ها محله بلاغی است که در دوره‌های مختلف تصمیمات متفاوتی برای آن اخذ شد و به نظر می‌رسد اگر تدبیری برای تدوین طرح جامع گردشگری اندیشه شود شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

تقوی بیان کرد: ارائه برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت در زمینه گردشگری می‌تواند برای برون رفت از چالش‌های پیش‌رو مؤثر باشد و هر مدیری که در اداره امور قرار می‌گیرد می‌تواند مسیر را ادامه دهد.

وی همچنین برندسازی و توجه به حوزه گردشگری را سرمایه‌گذاری دانست و گفت: هزینه کردن در این حوزه قطعاً آورده خوبی برای شهر و شهروندان خواهد داشت و لذا باید طرح‌های گردشگری ارزیابی و اولویت‌بندی شوند تا بتوانیم با تقسیم‌بندی کارها در میان دستگاه‌ها با محوریت استانداری قزوین پروژه‌ها را به مرحله اجرایی برسانیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار نگاه ویژه به حوزه سرمایه‌گذاری شد و تصریح کرد: اگر یک هتل و یا مجتمعی توسط سرمایه‌گذار در شهر ساخته می‌شود نباید به فکر انتفاع بود بلکه استفاده شهر و شهروندان از یک پروژه به مثابه همان سرمایه‌گذاری و سود معنوی خواهد بود.

وی همچنین بر لزوم ارتباط بیشتر با مراکز دانشگاهی و استفاده از ظرفیت تهیه پایان نامه‌های دانشجویان در زمینه گردشگری تأکید کرد و گفت: دانشجویان در تهیه و تدوین مقالات و پایان نامه‌ها می‌توانند گره‌گشای بسیاری از مسایل شهری باشند که به نظر می‌رسد استفاده از این ظرفیت مغفول مانده است.

تقوی همچنین خواستار توجه به پارک رباتیک قزوین به عنوان نخستین پارک رباتیک کشور شد و بیان کرد: این پارک تنها پارک رباتیک ایران است که ربات‌های آن ساخت ایران است، لذا باید بر داشته‌هایمان تمرکز کنیم و برای توسعه آن‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان