آموزش امدادی مواجهه با زلزله در ۷۰۰ مدرسه قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از توسعه کمی‌وکیفی آموزش‌های امدادی دانش‌آموزان در بیش از ۷۰۰ واحد آموزشی و مدرسه استان خبر داد.

آموزش امدادی مواجهه با زلزله در ۷۰۰ مدرسه قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، محمدرضا علیمی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، اظهار کرد: به منظور ارتقاء سطح آمادگی دانش‌آموزان در مواجهه با زلزله، آموزش‌های امدادی، پناهگیری و خروج اضطراری به دانش‌آموزان ارائه شد.

وی ادامه داد: از شهریور ماه سال جاری تا کنون جلسات منظم و مستمر پیرامون این موضوع برگزار و طی آن تیم‌هایی متشکل از مربیان متخصص جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی تعیین شد، این تیم‌ها با هماهنگی آموزش و پرورش، در سطح مدارس استان حاضر می‌شوند و به صورت چهره به چهره به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: این طرح هم اکنون در بیش از ۷۰۰ مدرسه استان در حال اجرا است، همچنین به منظور ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی دانش‌آموزان برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام وقوع زلزله و مواجهه با مخاطرات طبیعی این آموزش‌ها به‌صورت مستمر در مدارس استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از اهداف اصلی این برنامه کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ترویج فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، توجه به ۲ اصل مهم یعنی پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری، شناخت نقاط ایمن و امدادرسانی اولیه است.

انتهای پیام

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان