افزایش بودجه فرهنگی شورای شهر قزوین طی 2 سال

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در ابتدای این دوره از شورا بودجه فرهنگی 13 میلیارد تومان بود و پس از دو سال از عمر شورای ششم این رقم به 45 میلیارد تومان افزایش یافته است که این موضوع نشان از توجه به بخش فرهنگی دارد.

افزایش بودجه فرهنگی شورای شهر قزوین طی 2 سال

به گزارش قزوین‌نیوز، علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا که با حضور رئیس و اعضای کانون مداحان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای اولین‌بار در بحث مهدویت بودجه 20 میلیارد تومانی را سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری کردیم تا در سال‌های آتی نیز پایدار شود. 

وی در ادامه با اشاره به کمک شورا و مدیریت شهری به هیئت‌های مذهبی افزود: در حوزه کمک به هیئت‌های مذهبی فقط ۵ میلیارد تومان بودجه در اختیار اتوبوسرانی قرار دادیم تا در برگزاری اردوهای درون‌شهری و برون‌شهری خود دچار کمبود وسیله عمومی حمل‌ونقل نشوند.

فرمانی در ادامه با تأکید بر اینکه شعار مسجد محوری برخاسته از شورای انقلابی را سرلوحه کارها قرار دادیم، بیان کرد: در حوزه کمک عمرانی به مساجد اعتبار ردیف بودجه از یک میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان افزایش یافت و در سال گذشته به 150 مسجد از این ردیف مساعدت شده است. 

وی همچنین از ایجاد کارگروه ویژه جهت پیگیری احداث خانه مداحان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا کارگروه ویژه‌ای متشکل از سه عضو شورا و نمایندگانی از کانون مداحان در شورای شهر قزوین تشکیل خواهد شد و سیاست‌گذاری و امورات مربوط به این موضوع را پیگیری خواهند کرد، همچنین تأمین اعتبار پروژه و زمین آن نیز برای سال جاری مشخص خواهد شد تا بتوانیم با یاری خداوند در عرض یک سال بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم.

انتهای پیام

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان