گرفتار یک شبکه فساد عمیق هستیم/ باید هزینه فساد را در قزوین بالا ببریم

استاندار قزوین گفت: ریشه‌های فساد در استان قزوین عمیق است و لازم است برای رفع آن برنامه‌ریزی شود، البته این بدین معنا نیست که سیستم از درون آلوده است اما شاهد رد پای افراد صاحب نفوذ در شبکه‌های فاسد هستیم.

استان قزوین، گرفتار یک شبکه فساد عمیق است

به گزارش قزوین‌نیوز، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین صبح امروز در نشست با فرماندهان حوزه مقاومت و اقشار بسیج اظهار داشت: اتفاقاتی در ماه‌های گذشته در دنیا رخ داده و در کنار تلخی‌های شهادت تعداد قابل توجهی از مردم مظلوم فلسطین، شیرینی‌هایی را برای جهان اسلام و کل عالم داشته که نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد.

وی افزود: اتفاقات ماه‌های اخیر فریادی از موفقیت و پیروزی آرمان‌های ملت ایران و امام خمینی(ره) در بنیان‌گذاری انقلاب اسلامی و شعارهای محوری و مبنایی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
اعلایی با بیان اینکه اتفاقاتی که علیه دشمنان خونخوار و شیطانی در ماه‌ها و روزهای اخیر اتفاق افتاده، شکست‌های بزرگی است، گفت: خیزش‌های قابل توجه مردمی علیه سردمداران آمریکا در حالی رقم می‌خورد که همین آمریکا در سال گذشته با تبلیغات سوء و جریانات رسانه‌ای تمام تلاش خود را برای برهم زدن و اختلال در کشور ایران به کار گرفت ولی توطئه‌هایش با شکست همراه شد و امروز تمامی نیرنگ‌ها به خودش بازگشته است.

استاندار قزوین اضافه کرد: اتفاقات ماه‌های اخیر و خیزش جریان‌های مردمی سال‌ها هزینه‌کرد سران استکباری برای عادی‌سازی روابط کشورها با اسرائیل را نقش بر آب کرد و این توفیقات ثمرات تدابیر رهبر معظم انقلاب، همراهی ملت ایران و بنایی است که نظام جمهوری اسلامی از ابتدای تاسیس خود بر آن وفادار بوده است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به آخرین پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی در ایام بزرگداشت بسیج اظهار داشت: امام خمینی(ره) در این پیام تاکید داشتند که نباید در کشور صدایی جز صدای مقابله و تقابل با آمریکا بلند شود و اگر صدایی غیر از این بخواهد سر داده شود، دیگر نمی‌توان نام آن را جمهوری اسلامی نهاد؛ شعار اصلی جمهوری اسلامی همان تقابل با شیطان بزرگ است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در همان پیام تاکید داشتند که باید هسته‌های مقاومت برای مقابله با نظام سلطه در سرتاسر عالم شکل بگیرند، موضوعی که امروز شاهد تحقق آن هستیم.

اعلایی گفت: طی دو سال گذشته دولتی با تفکرات بسیجی روی کار آمده و در تمام مویرگ‌های اجرایی همان نگاه آرمانی بسیج در دولت تسری دارد و در استان کسانی که مسئولیت‌ها را بعهده دارند، تعلق آرمانی، اعتقادی به تفکر بسیج دارند.

استاندار افزود: انتخابات یکی از فرصت‌های بزرگ همیشگی برای قدرت‌نمایی نظام است و باید نسبت به بالا بردن مشارکت همه فعال باشیم و روشنگری لازم انجام شود تا انتخاب های کیفی رقم بخورد.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم در این مدت نشان داده که روحیه و تفکر بسیجی دارد و با همین روحیه به دنبال رفع مشکلات مردم است، هرچند در این مسیر با موانعی که از دولت گذشته به جای مانده، روبرو شده است.

استاندار قزوین یادآور شد: دولت با یک شرايط سخت اقتصادی مواجه است، سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد بدهی فروش اوراق که یادگار دولت گذشته است را باید پرداخت کند.

وی ادامه داد: بیشترین درآمد دولت از فروش و صادرات نفت است و بیشترین هزینه آن صرف حقوق و دستمزد کارکنان خود می‌شود، البته این یارانه مربوط به حامل‌های انرژی، یارانه خانوار و دیگر موارد است.
 
اعلایی با اشاره به موضوع اتباع خارجه در استان قزوین بیان کرد: موضوع ساماندهی اتباع خارجه با وجود اینکه جزو چالش‌های جدید است اما در مقایسه با سایر استان‌های همجوار در شرایط بهتری قرار داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: موضوع فرهنگی یکی از دغدغه‌های اساسی برای قزوین است و در این زمینه لازم است در آموزش‌ و پرورش یک جراحی جدی صورت بگیرد چرا که بسیاری از مشکلات فرهنگی ناشی از همین موضوع است.

اعلایی اظهار کرد: مقوله فساد در جوامع اسلامی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، باعث تاسف است که بگویم ریشه‌های فساد در استان قزوین عمیق بوده و برای رفع آن نیازمند برنامه‌ریزی جدی و همگانی هستیم، البته این بدین معنا نیست که سیستم از درون به فساد آلوده است اما شاهد شبکه‌های فاسد از صاحب نفوذان در استان هستیم.

استاندار قزوین در پایان افزود: فسادهایی چون زمین‌خواری، هدررفت منابع آبی و مسائل خودرویی برای استان قابل پذیرش نیست، باید با کمک اقشار بسیج هزینه فساد را در قزوین بالا ببریم.

انتهای پیام/ 
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان