وضعیت نامناسب یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های قزوین

تصاویر ارسالی از سوی شهروند خبرنگار قزوین‌نیوز وضعیت نامناسب بیمارستان شهید رجایی یکی از مراکز درمانی اصلی قزوین را نشان می‌دهد.

وضعیت نامناسب یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، یک شهروند در قزوین تصاویری را در اختیار این رسانه قرار داده که وضعیت نامناسب یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های شهر قزوین را نشان می‌دهد.

بیمارستان شهید رجایی یکی از مراکز درمانی اصلی قزوین بوده و وضعیت نامناسب آن بارها سبب گلایه شهروندان شده است.


بررسی اظهار نظرهای مسئولان در دوره‌های مختلف نشان می‌دهد استان قزوین همیشه از مشکل قدمت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی و همچنین فرسودگی بافت‌های ساختمانی و کمبود تخت‌های بیمارستانی رنج برده است و این مشکل تازه‌ای نیست.

۷۰ درصد زیرساخت‌های حوزه سلامت استان قزوین فرسوده است تا جایی که جمالی‌پور استاندار سابق استان قزوین ۱۹ شهریور سال ۱۴۰۰ بیان کرد: کل تخت‌های بیمارستانی قابل دفاع در استان قزوین به ۴۰۰ تخت نمی‌رسد و بقیه تخت‌ها فرسوده است و حتی ساختمان برخی بیمارستان‌های استان قزوین نیز استیجاری است.


این مشکل به گونه‌ای است که عین‌اللهی وزیر بهداشت اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در جریان سفر به استان قزوین سرانه تخت‌های بیمارستانی در این استان را کمتر از میانگین کشوری دانست و عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز یکم بهمن ماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۱.۶ تخت بیمارستانی دولتی به‌ازای هر هزار نفر جمعیت داریم و بنابراین سرانه تخت‌های بیمارستانی ما ۲۰ درصد از استاندارد کمتر است.

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین نیز در شهریور ماه سال جاری در حاشیه مراسم افتتاح بخش الحاقی بیمارستان قدس زیرساخت‌های بیمارستای استان قزوین را عقب‌مانده دانست و یادآور شد: عقب ماندگی در حوزه زیرساخت‌های درمانی میراث گذشته است لذا جبران این عقب ماندگی‌ها به تلاش جدی نیز دارد و همه باید کمک کنیم تا این نواقص برطرف شود.


اعلایی در اظهار نظر اخیر خود در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان قزوین به عنوان یکی از محورهای اصلی تردد کشور نیازمند بیمارستان و تجهیزات مناسب برای موضوعات اورژانسی تصادفات است که در همین راستا طرح توسعه بیمارستان شهید رجایی که مرکز تخصصی در حوزه تروما است، در حال انجام است و تا به امروز اعتبارات خوبی هم گرفته است.

این درحالی است که در نخستین روزهای آذر ماه سال جاری دستگاه قضا خبر از شناسایی شبکه گسترده ارتشا و تبانی در معاملات دولتی در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین داد و اعلام کرد که کار شناسایی این شبکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز و طی چند ماه کار اطلاعاتی و جمع‌آوری ادله و مستندات قضایی، شبکه مذکور مورد ضربه قرار گرفت و با دستور مقام قضائی تاکنون سه نفر دستگیر شدند که دو نفر از آنان مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی قزوین هستند که شبکه مذکور را مدیریت می‌کردند و به دادسرا معرفی شدند.

 

 


قزوین‌نیوز درخصوص عکس‌های منتشر شده از بیمارستان شهید رجایی آماده انعکاس پاسخ مسئولان است.

انتهای پیام

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان