تکمیل مدرسه پاسداران قزوین نیازمند ۷۰ میلیارد اعتبار است

برای تکمیل پروژه مدرسه پاسداران نیازمند اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان هستیم که امیدواریم این مبلغ تأمین شود تا در دهه فجر سال جاری شاهد افتتاح این مدرسه باشیم.

تکمیل مدرسه پاسداران قزوین نیازمند ۷۰ میلیارد اعتبار است

به گزارش قزوین‌نیوز، ابراهیم سعادتفر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین، در تور رسانه‌ای بازدید از مدرسه ۱۸ کلاسه پاسداران قزوین، اظهار کرد: پروژه مدرسه پاسداران از مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین بود که کار ساخت آن سال گذشته آغاز شد و هم‌اکنون پیشرفت خوبی را در روند ساخت این مدرسه شاهد هستیم. 

وی ادامه داد: برای این پروژه اعتباری که در مصوبات سفر ریاست جمهوری پیش‌بینی شد حدود ۲۰ میلیارد تومان بود که بیش از نیمی از این اعتبار تخصیص داده شده و مابقی نیز در مرحله تخصیص قرار دارد. برای تکمیل این پروژه نیازمند اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان هستیم که امیدواریم این مبلغ تأمین شود تا در دهه فجر سال جاری شاهد افتتاح این مدرسه باشیم.

این مسئول با بیان اینکه این مدرسه امکانات و تجهیزات مدرن و منحصر به فرد دارد، خاطرنشان کرد: در بنای این مدرسه به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی، استانداردهای لازم به طور دقیق لحاظ شده و شاخص‌های مدیریت سبز در طراحی و اجرا رعایت شده است. در این مدرسه از موارد دیگری مانند سلول‌های خورشیدی، تجهیزات کنترلی و سرمایش و گرمایش استاندارد استفاده شده است. 

وی در پاسخ به اینکه آیا در این مدرسه دانش‌آموزان خاصی تحصیل خواهند کرد، افزود: برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان در این مدرسه بر عهده آموزش و پرورش است و آنچه در دستور کار نوسازی مدرارس قرار دارد تحویل مدرسه‌ای با کیفیت عالی و تجهیزات استاندارد به آموزش و پرورش است. 

سعادت‌فر گفت: در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری ۳۶ طرح دیگر در سطح استان داشتیم که از این ۳۶ مدرسه فقط ۴ مدرسه باقی مانده است که تا پایان سال تحویل داده خواهد شد؛ به طور کلی برای این طرح‌ها در مصوبات سفر ۱۶۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که بخش زیادی از این مبلغ تخصیص داده شده است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: در پروژه ساخت مدارس در سطح استان حضور و مشارکت خیرین را شاهد هستیم و خوشبختانه بیش از ۷۰ پروژه‌ در سطح استان با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز رقم خورده است. در ۲ سال‌ اخیر مشارکت خیرین بیش از ۵۰ درصد مبلغ ریالی پروژه را تأمین کرده است؛ در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۰ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین را شاهد بودیم. 

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان