کاهش ۱۲درصدی تلفات جاده‌ای در استان قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان جزو علل اصلی در تصادفات جاده‌ای استان است، تأکیدکرد: تلفات جاده‌ای و تعداد مجروحین در سوانح و تصادفات جاده‌ای استان کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش ۱۲درصدی تلفات جاده‌ای در استان قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، صبح امروز همزمان با سراسر کشور رزمایش زمستانی با مشارکت پلیس راه و دستگاه‌های امدادرسان در استان قزوین آغاز شد.

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش، رئیس پلیس راه استان قزوین در حاشیه این رزمایش گفت: هدف از این رزمایش اعلام آمادگی پلیس راه و دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان، هم‌افزایی و وحدت دستگاه‌ها جهت بر طرف کردن نواقص و کاستی‌های سال گذشته در راستای تأمین نظم و امنیت در راه‌های استان و کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای است.

رئیس پلیس راه استان قزوین ادامه داد: رزمایش طرح زمستانی از امروز به‌دصورت سراسری در جاده‌های کشور آغاز شده و با استقرار ۴۵ تیم در محورهای مواصلاتی استان تا روز ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: علیرغم افزایش ۴/۶ درصدی تردد از ابتدای سال جاری تا پایان آذر در محورهای مواصلاتی استان، قزوین به‌عنوان دومین استان به لحاظ کاهش سوانح ترافیکی معرفی شده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، شاهد کاهش حدود ۱۲ درصدی تلفات جاده‌ای و کاهش حدود ۳۲ درصدی تعداد مجروحین در سوانح و تصادفات جاده‌ای استان بودیم.

وی افزود: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ۸ درصد افزایش داشته است؛ دست‌افزار سپهر جهت اعمال جریمه و استعلامات مربوط به رانندگان خودروها، از جمله ابزارهای پلیس هوشمند است که ما را در برخورد با رانندگان متخلف یاری می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان جزو علل اصلی در تصادفات جاده‌ای استان است، تأکید کرد:‌ تصادفات تک‌وسیله‌ای شامل واژگونی خودروها، خروج خودروها از جاده و تصادف با اشیاء ثابت نظیر گاردریل از ابتدای سال جاری تا پایان مهر افزایش ۴۶ درصدی داشته، لازم به ذکر است ۶۱ درصد تصادفات در ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب اتفاق می‌افتند.

وی گفت: ۱۹ درصد حوادث ترافیکی مربوط به پلیس است و بقیه به سایر دستگاه‌ها ارتباط دارد، برای مثال ۶ درصد متوفیان حوادث جاده‌ای در حین انتقال به مراکز درمانی و ۴۳ درصد نیز در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین لازم است دستگاه‌های مختلف با هم‌افزایی و وحدت امنیت جاده‌ها را تأمین کرده و در صدد کاهش حوادث جاده‌ای باشند.

ذاکری‌منش بیان کرد: استان قزوین دارای ۶۴۰۰ کیلومتر راه است، با اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش سوانح ترافیکی، تقویت ناوگان خودرویی جهت استقرار در مناطق صعب‌العبور و هم‌افزایی دستگاه‌ها به استقبال زمستانی بی‌خطر خواهیم رفت. در شرایط نامساعد جوی، سطح ایمنی جاده‌ها پایین می‌آید، توصیه می‌کنیم هموطنان عزیز در چنین شرایطی علی‌الخصوص در هنگام مه‌گرفتگی، کولاک و شب‌هنگام، از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی در پایان تصریح کرد: روزانه ۱/۵ میلیون تردد در محورهای استان انجام می‌شود و ۴۹ درصد تصادفات جاده‌ای استان در آزادراه‌ها اتفاق می افتد، لازم است هموطنان عزیز با تمرکز بیشتری در آزادراه‌ها رانندگی کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان