تولید و فرآوری بیش‌از ۶ هزار تن بذر اصلاح شده گندم در قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ تن بذور اصلاح شده گندم در سال زراعی جاری در این استان تولید شده است.

تولید و فرآوری بیش‌از ۶ هزار تن بذر اصلاح شده گندم در قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، حسن جلیلوند با اشاره به تولید و فرآوری ۶ هزار و ۶۰۰ تن بذور اصلاح شده گندم در سال زراعی جاری در این استان قزوین، اظهار کرد: از این میزان حدود ۴ هزار و ۴۰۰ تن بذر گندم آبی و ۲ هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم دیم است.

وی ادامه داد: تولید این بذرها به‌منظور تأمین نیازهای کشاورزان برای کشت سال زراعی جاری انجام شده که این میزان بذر تولید شده به ترتیب ۳۸ و ۲۲ درصد مزارع گندم آبی و دیم استان را شامل می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: بذرهای اصلاح شده گندم توسط چهار شرکت تولید کننده بذر در استان و با نظارت کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: این بذرهای اصلاح شده مزایایی از قبیل یکنواختی ژنتیکی، مقاومت به آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز، تحمل به تنش‌های زیستی و عملکرد بالا دارد و ۶۵ درصد از برنامه تولید و فرآوری بذر اصلاح شده در استان در سال جاری محقق شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: همچنین بذر مورد نیاز برای کشت گندم توسط خود کشاورزان از طریق بذرهای خود مصرفی مرغوب تأمین، ذخیره و مورد استفاده قرار می‌گیرد که این بذور حدود ۱۸ هزار تن است.

بنا بر به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، جلیلوند اظهار کرد: بخشی از بذور گندم خود مصرفی مورد استفاده کشاورزان از محل بذور مرغوب و ضد عفونی شده تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان