سرمایه‌گذاران شرکت غفاری در انتظار اطلاع‌رسانی شفاف مسئولان

رییس کل دادگستری قزوین از شناسایی 70 شرکت پیش‌فروش خودرو در این استان و تسویه بدهی 2 هزار و 40 نفر از مالباختگان شرکت‌های خودرویی خبر داده است.

سرمایه‌گذاران شرکت غفاری در انتظار اطلاع‌رسانی شفاف مسئولان

به گزارش قزوین‌نیوز، علی شعبانی رییس کل دادگستری قزوین با تشریح آخرین وضعیت پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو گفت: تاکنون 70 شرکت پیش‌فروش خودرو در استان شناسایی و برای 18 شرکت و 37 نفر از مدیران آن در شهرستان تاکستان پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی افزود: صلاحیت رسیدگی به پرونده تعدادی از شرکت‌های پیش فروش خودرو در حوزه قضایی استان قزوین نبوده به همین دلیل به حوزه‌های قضایی مرتبط ارجاع شد؛ البته مدیران برخی از شرکت‌ها بدون تشکیل پرونده نسبت به تسویه مطالبات سرمایه‌گذاران مربوطه اقدام کردند.

شعبانی افزود: بر اساس اعلام سرمایه‌گذاران و تحقیقات صورت گرفته، میزان بدهی این شرکت‌ها به مردم 4هزار و 137 میلیارد تومان می‌باشد و ارزش اموال توقیف شده نیز بر اساس ارزیابی‌های صورت پذیرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری، 2هزار و 326 میلیارد تومان برآورد شده است.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین گفت: با توجه به اقدامات قضایی صورت گرفته تاکنون 852 میلیارد تومان از بدهی بیش‌از 2هزار و 40 نفر از مالباختگان توسط این شرکت‌ها پرداخت شده و فرآیند تسویه بدهی مالباختگان به صورت مستمر در حوزه قضایی تاکستان ادامه دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: 95 درصد از مجموع بدهی این 18 شرکت مربوط به 5 شرکت است و دستورات لازم نیز به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و احقاق حقوق مالباختگان و ایفای تعهدات این شرکت‌ها صادر شده است.

با  گفتنی است: پرونده "شرکت رضایت خودروی طراوت نوین"جز شرکت های مذکور نبوده و با توجه به حجم مطالبات و تعداد زیاد مالباختگان به صورت ویژه در یکی از شعبات دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی و شناسایی میزان دیون و ارزیابی ریالی اموال شرکت  می باشد.

به گزارش قزوین‌نیوز، با توجه به گفته روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، تسویه بدهی 2 هزار و 40 نفر مربوط به پرونده "شرکت رضایت خودروی طراوت نوین" نمی‌باشد ولی این نکته ضروری است که همچنان هزاران نفر از سرمایه‌گذاران شرکت موسوم به غفاری در انتظار اطلاع‌رسانی شفاف مسئولان در این زمینه هستند. با توجه به اخبار منتشر شده، پرونده این شرکت در حال رسیدگی در یکی از شعبات دادسرای مرکز استان است و همچنان میزان دیون و دارایی مدیرعامل "شرکت رضایت خودروی طراوت نوین" به طور کامل شناسایی نشده است.

آخرین وضعیت پرونده "شرکت رضایت خودروی طراوت نوین" نیازمند اطلاع‌رسانی مسئولان است چراکه در سایه این عدم اطلاع‌رسانی دقیق، برخی افراد با تشکیل بسترهای پرمخاطب در شبکه‌های اجتماعی هر روز با طرح موضوعات و توافقات احتمالی جدید سبب سردرگمی سرمایه‌گذاران شده و لازم است پیرو تذکرات رهبر معظم انقلاب، تمامی مسئولان با مردم صادقانه حرف بزنند، مشکلات و راه‌حل‌ها را گفته و توقعات را بیان کنند. 

انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان