صدور هشدار هواشناسی برای استان قزوین

مدیرکل هواشناسی قزوین با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی روزهای شنبه تا یکشنبه هفته جاری، از صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد.

صدور هشدار هواشناسی برای استان قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، یوسف شیخ‌الملوکی، مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوا گفت: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی، وزش باد شدید و بارش باران و برف با احتمال کولاک در مناطق کوهستانی و سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: سامانه جدید بارشی از روز شنبه ۲۳ دی به قزوین وارد و فردای این روز از استان خارج می‌شود؛ در تمام مناطق به ویژه بخش‌های غربی و جنوبی استان شاهد وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین لغزندگی جاده‌ها و اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی را از حوادث احتمالی سامانه جدید برشمرد و تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود با توجه به کاهش دید افقی و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت، نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک و موقت و رعایت احتیاط لازم در ترددهای درون شهری و برون شهری اقدام، از سفرهای غیر ضروری اجتناب و نکات ایمنی و تجهیز خودروها به وسایل مورد نیاز زمستانی را رعایت کنند.

شیخ‌الملوکی همچنین براجتناب از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز بویژه در اماکن و مناطق مرتفع و اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های کشاورزی، راهداری و خدمات شهری تاکید کرد.

این مسئول همچنین اذعان کرد: طی این مدت وزش شدید باد به ویژه در بخش‌های غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان