زوج کلاهبردار در دام "پلیس فتا" قزوین

رئیس پلیس فتا قزوین از دستگیری زوج کلاهبردار در این استان خبر داد؛ این افراد با هک نمودن صفحه کاربری و دسترسی به اطلاعات شکات در پیام‌رسان‌های مجازی، اقدام به اخذ وجه از اقوام و بستگان آن‌ها کرده بودند.

زوج کلاهبردار در دام "پلیس فتا" قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان قزوینی به پلیس فتای استان قزوین در خصوص کلاهبرداری افراد ناشناس در فضای مجازی، بررسی موضوع در دستور کار مأموران مبارزه با جرائم سایبری قرار گرفت.

وی بیان کرد: مأموران در بررسی‌های خود متوجه شدند فرد یا افراد کلاهبردار با هک کردن صفحه کاربری و دسترسی به اطلاعات و مخاطبین شکات در پیام‌رسان‌های مجازی، پیامی با محتوای درخواست وجه به اقوام و دیگر مخاطبان آن‌ها ارسال کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متأسفانه برخی از مخاطبان بدون تماس و تحقیق در خصوص صحت این درخواست، اقدام به واریز وجه کرده‌اند، بیان کرد: شکات با معرفی شماره حساب‌های مختلف، این مبالغ را به حساب فردی دیگر انتقال داده و در ازای آن طلا و دیگر اقلام گران‌بها خرید کرده بودند.

فرهودی با اشاره به اینکه مأموران با اقدامات تخصصی خود یک زوج کلاهبردار را با اعتراف به ۱۲ فقره کلاهبرداری به این روش دستگیر کردند، گفت: متأسفانه علی‌رغم هشدارهای پلیس فتا در خصوص روش‌های متنوع مجرمان سایبری در انجام کلاهبرداری، باز هم شاهد وقوع جرائم متعدد و تکراری هستیم که موجب به زحمت افتادن بسیاری از هموطنان شده است، لازم است شهروندان توجه بیشتری به هشدارهای پلیسی داشته و نسبت به صحت‌سنجی امورات خود در این بستر اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان