قزوینی‌ها بیش‌از ۷هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند

مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: بیش‌از ۹۶درصد درآمد استان قزوین از مالیات است؛ تا پایان دی ماه سال جاری، بیش‌از ۷هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است.

قزوینی‌ها بیش‌از ۷هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند

به گزارش قزوین‌نیوز، سیدمحمود موسوی‌صانع در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور اتفاق افتاده و در شرایطی که درآمدهای نفتی به سهولت در دسترس نیست، سنگین‌ترین وظیفه اقتصادی و استراتژیک دولت اخذ مالیات است و مالیات به عنوان پاک‌ترین و پایدارترین منبع درآمد دولت مورد تأکید است.

وی در ادامه با بیان اینکه مالیات ابزار سیاست‌گذاری در اقتصاد است، گفت: در سنوات اخیر اخذ مالیات به عنوان اصلی‌ترین درآمد دولت در حال افزایش است و پیش‌بینی شده به ۲ برابر درآمدهای نفتی برسد که درحال تحقق است.

موسوی‌صانع گفت: سازمان مالیات کشور به دنبال فشار آوردن بر مردم نیست، هر آنچه مودی اظهار کند به آن اعتماد کرده و برمبنای آن عمل می‌کنیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین افزود: فرار مالیاتی جرم است و اگر گزارشی دریافت کنیم و این تخلف برای امور مالیاتی محرز شود حتماً برابر قانون با آن عمل خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه بیش‌از ۹۶ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تأمین می‌شود، افزود: امور مالیاتی در استان قزوین موظف است ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول و به خزانه‌ دولت واریز کند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۷ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان مالیات وصول شده که بیش از ۹۵ درصد تعهدات سال ۱۴۰۲ محقق شده و پیش‌بینی می‌شود به زودی بتوانیم ۱۰۰ درصد رقم مربوط به سال جاری را محقق کنیم.

افزایش ۶۵ درصدی وصول مالیات در استان قزوین

موسوی‌صانع با اشاره به اینکه مالیات وصولی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: در سال جاری ۱۸۰ میلیارد تومان از محل فرار مالیاتی اخذ و به خزانه دولت واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: از محل ارزش افزوده تا آخر دی ماه سال جاری ۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان قزوین توزیع شده و این رقم نسبت به سال گذشته ۱۱۶ درصد افزایش داشته است و مهمترین پروژه‌ای که از محل اعتبارات ارزش افزوده ساخته شده پروژه کمربندی آیت‌الله باریک‌بین قزوین است.

این مسئول گفت: از محل ارزش افزوده برای توسعه‌ ورزش استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۹۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نوزیع شده است در صورتی که طول سال گذشته ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توزیع شده بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین افزود: اگر مؤدیان مالیاتی تا پایان بهمن ماه سال جاری بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند، در مورد اشخاص حقیقی تا ۵ میلیارد ریال جرائم قابل بخشودگی آن‌ها بخشیده می‌شود و در مورد اشخاص حقوقی تا ۲۰ میلیارد ریال جرائم قابل بخشودگی آن‌ها بخشیده خواهد شد.

موسوی صانع بیان کرد: مؤدیانی که ارزش افزوده آن‌ها قطعی شده و برای تقسیط مبلغ به صورت ۲ تا ۶ ماه اقدام کرده باشند، با شرط اینکه اعتراض نداده باشند، ۱۰۰ درصد جرائم آن‌ها بخشوده خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان