سال آینده ۳۹ عنوان نمایشگاه عمومی و تخصصی در قزوین برگزار می‎شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۰۳ تعداد ۳۹ عنوان نمایشگاه برگزار می‌شود که از این تعداد ۲۲ عنوان نمایشگاه تخصصی، 17 عنوان نمایشگاه عمومی - بازرگانی و 2 عنوان نمایشگاه در صنعت شیشه و کانی، غیر فلزی و نساجی خواهد بود.

سال آینده ۳۹ عنوان نمایشگاه عمومی و تخصصی در قزوین برگزار می‎شود

به گزارش قزوین‌نیوز، احمد خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی سال‌های ۱۴۰۱ و 1402 در مجموع 85 نمایشگاه با موضوعات بازرگانی، عمومی، فروش و تخصصی در این برگزار شده است.

خورگامی گفت: در سال جاری 10 نمایشگاه تخصصی در استان قزوین برگزار شد؛ این نمایشگاه‌ها در واقع فرصت‌های صادراتی بود که ذیل این موضوع، اتفاقات خوبی برای استان قزوین ثبت شده است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه صادراتی در سال آینده به اتاق بازرگانی و برپایی نمایشگاه صنعت به شرکت شهرک‌های صنعتی سپرده شده تا این نمایشگاه‌ها به صورت تخصصی و با کیفیت لازم برگزار گردد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین از کاهش دفعات برگزاری نمایشگاه در سال آینده نسبت به سال جاری خبر داد و افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۰۳ تعداد ۳۹ عنوان نمایشگاه برگزار می‌شود که از این تعداد ۲۲ عنوان نمایشگاه تخصصی، 17 عنوان نمایشگاه عمومی - بازرگانی و 2 عنوان نمایشگاه برای اولین‌بار در صنعت شیشه و کانی، غیر فلزی و نساجی است. 

وی افزود: برای برگزاری نمایشگاه فرش دستبافت برنامه‌های جدی در نظر داریم تا سیاست‌گذاری‌های لازم در راستای احیای فرش قزوین رقم بخورد و این نمایشگاه نیز هشت روزه برگزار خواهد شد و مهمانانی از سراسر کشور خواهیم داشت؛ همچنین نمایشگاه روستایی عشایری را در ۱۴۰۳ مجدد با کمک معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین و مدیرکل دفتر روستایی  با قوت برگزار خواهیم کرد. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: در سال جاری از نمایشگاه گل و گیاه و روستا و عشایر بازدید بیشتری نسبت به دیگر نمایشگاه‌ها صورت گرفت و در سال آینده نیز سیستم ریجستری را فعال می‌کنیم تا آمار دقیقی از میزان بازدید در دست داشته باشیم. 

وی گفت: سایت جدید نمایشگاه‌ها در ۷ هزار هکتار جنب سوله نظام مهندسی قزوین است که پیگیری کرده‌ایم تا بتوانیم در اردیبهشت ماه زمین را تحویل بگیریم و کار احداث آغاز شود چراکه ما کوچکترین سایت نمایشگاهی کشور هستیم و محدودیت فضا و امکانات داریم. اعتبار پیش ‌بینی شده برای این سایت ۲ هزار میلیارد تومان و شامل ۴ سالن برگزاری، یک سالن مرکزی، مهد و بازیگاه کودک است. 

خورگامی در پایان گفت: ما آمادگی برگزاری نمایشگاه کتاب و قرآن را داریم اما باید متولی که فرهنگ و ارشاد است برای برپایی این نمایشگاه درخواست دهد و ما نیز قول می‌دهیم برای برگزاری نمایشگاه قرآن مباحث مالی را در نظر نگیریم.

انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان