سرای بهشتیان و قهرمانی در سعدالسلطنه با کاربری رستوران و هتل احیا می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: مجموعه سعدالسلطنه حدود ۱۵۰ حجره دارد که بنا داریم در مراحل متعدد آن‌ها را در کاربری‌های مشخص به مزایده گذاشته و در اختیار واجدین شرایط قرار دهیم.

سرای بهشتیان و قهرمانی در سعدالسلطنه با کاربری رستوران و هتل احیا می‌شود

به گزارش قزوین‌نیوز، محمد محمودی‌کلایه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین گفت: هدف سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری بازسازی، بهسازی و بازآفرینی در محدوده شهر است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: مجموعه سعدالسلطنه حدود ۱۵۰ حجره دارد که بنا داریم در مراحل متعدد آن‌ها را در کاربری‌های مشخص به مزایده گذاشته و در اختیار واجدین شرایط قرار دهیم؛ البته تمامی این‌ حجره‌ها قابلیت واگذاری ندارد. 

وی در ادامه با اشاره به تشریفات واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه گفت: تلاش ما این است که عدالت در فرآیند واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه در دستور کار قرار بگیرد؛ روند جدید واگذاری حجره‌های سعدالسلطنه به تصویب شورا و شهرداری رسیده و از این پس حجره‌های سعدالسلطنه در قالب قانون مشخص به متقاضیان واگذار خواهند شد.

محمودی‌کلایه گفت: سرای بهشتیان به زودی و با مجوز شورای شهر قزوین با کاربری رستوران و پذیرایی راه‌اندازی خواهد شد. سرای قهرمانی نیز با کاربری اقامتی در حال واگذاری است، همچنین حمام رضوی در سرای سعدالسلطنه به عنوان یکی از ۲ حمام این کاروانسرا با کاربری آب درمانی و گرمابه سنتی و با حضور یک سرمایه‌گذار بومی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح راه‌اندازی کافه کتاب بانوان نیز در دست بررسی است، بیان کرد: معتقدیم با تکمیل پازل سرای سعدالسلطنه طبیعتاً شاهد حضور بیشتر مردم و رونق بازار این مجموعه خواهیم بود، ضمن اینکه سال آینده مرمت مسجدالنبی (ص) آغاز خواهد شد و طرح توسعه امامزاده حسین (ع) نیز با عزم جدی مدیریت استان و مدیریت شهری حرکت دوباره داشته و است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با بیان اینکه احیای سراهای سنتی دیگر شهر نیز در دستور کار است، تصریح کرد: نباید تنها در سعدالسلطنه متوقف شویم بلکه باید از تجربه موفق سعدالسلطنه برای سراهای دیگر شهر نیز استفاده و آن‌ها را احیا کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی در رابطه با برج تجارت گفت: آنچه به عنوان تخلفات گسترده مطرح می‌شود، صحت ندارد و چیزی به این معنا را حس نمی‌کنیم. امروز مسیری باز کردیم تا فضای اداره برج بین ما به عنوان شهرداری و مالکان به صورت شفاف و قانونی پیش برود.

محمودی‌کلایه در پایان گفت: اینکه تمام اتفاقات ۱۰ سال اخیر برج در فضای شفافی بوده ادعای بزرگی است، در برخی مواقع رفتارهایی صورت گرفته که نیازمند اصلاح است و در کلیات موضوع قانون رعایت شده و نیاز است نواقص کار بررسی و رفع شود.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان