آنچه در سفر سفرای چهارکشور به قزوین گذشت

سفرای 4 کشور کره جنوبی، نیکاراگوئه، نیوزلند و فلیپین به قزوین سفر کردند و تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین استان قزوین با این ۴ کشور امضا شد.

آنچه در سفر سفرای چهارکشور به قزوین گذشت

به گزارش قزوین‌نیوز، همزمان با فرارسیدن ایام آیین سنتی پنجاه بدر در قزوین، سفیران کشورهای کره‌جنوبی، نیوزلند، نیکاراگوئه و فیلیپین در سفری دو روزه میهمان استانداری قزوین هستند.

گفتنی است؛ سفیران کشورهای مختلف به منظور بازدید از ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و اقتصادی به قزوین سفر کرده و مهمان ویژه آیین افتتاحیه دومین جشنواره عشایری و روستایی استان خواهند بود.

در حاشیه این سفر تفاهم نامه همکاری استان قزوین با ۴ کشور کره جنوبی، نیکاراگوئه، نیوزلند و فیلیپین در حوزه های مختلف منعقد شد.

این تفاهم‌نامه توسط کیم جونپیو سفیر کره جنوبی، مایکل وهی میلتونگا والش سفیر نیوزلند، رامون البرتو مونکادا کولیندرس سفیر نیکاراگوئه و روبرتو جی مانالو سفیر فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران و محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین به امضا رسیده است.

در حاشیه این سفر، کیم جونپیو سفیر کره جنوبی اظهار داشت: به مدت سه ماه است که به عنوان سفیر عازم جمهوری اسلامی ایران شده ام و سفر به قزوین اولین سفر خارج از تهران من در ایران است و از این جهت تا زمانی که در ایران هستم سفر به قزوین را فراموش نخواهم کرد.

 

وی افزود: قزوین به تاریخ زیبا و غنی معروف است و باعث افتخار است که در این شهر حضور دارم.

سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: پس از بازگشت به تهران نه تنها به سفرای دیگر بلکه به تمامی کره ای های های علاقه مند به ایران، قزوین را معرفی خواهم کرد و این وظیفه امروز من است که راجع به قزوین به همه اطلاع بدهم.

همچنین مایکل وهی میلتونگا والش سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار قزوین اظهار داشت: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام و به طور قطع سفرای دیگری که در این سفر ما را همراهی نکرده‌اند پشیمان خواهند شد و در دیدار با آنها از زیبایی های قزوین خواهیم گفت.

وی افزود: قزوین به بناهای تاریخی و طبیعت زیبا و میهمان نوازی معروف است و از اینکه امروز در این شهر هستیم خوشحالیم.

سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: هرچند که بین ایران و نیوزلند فاصله بسیار زیادی وجود دارد ولی در کشور نیوزلند ایرانی ها به میهمان نوازی و رفتار صمیمی معروف هستند.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان