نخستین اسکنر سه بعدی سایز انسان در قزوین رونمایی شد

نخستین اسکنر سه بعدی سایز انسان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در قزوین رونمایی شد.

نخستین اسکنر سه بعدی سایز انسان در قزوین رونمایی شد

به گزارش قزوین‌نیوز، مراسم رونمایی از این اسکنر روز سه شنبه با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و جعفر احمدی رییس پارک علم و فناوری استان همراه بود.

اسکنر سه بعدی سایز انسان راهکار مهمی برای حل مشکل ساخت جمعیت و طراحی صحنه‌های پرخطر در سینما، بازی، انیمیشن، معماری، نمونه سازی صنعتی، پزشکی و ساخت اکشن فیگورهای شخصی است که می‌تواند افق‌های جدیدی را در زمینه فناوری‌های نرم و هویت ساز سرزمینمان فراهم کند.

این اسکنر توسط شرکت پویاگران هنر مینودری به عنوان یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین ساخته شده که برای نخستین مرتبه با امکان اسکن افراد و اجسام در اندازه حداکثر ۲ در ۲ متر طراحی و تولید شده است.

۶۰ دوربین dslr با سایز سنسور aps و امکان عکاسی همزمان با تاخیر صفر میلی ثانیه به همراه نرم‌افزار و برد کنترل اختصاصی درون این اسکنر تعبیه شده است.

برای ساخت این اسکنر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، این دستگاه برای نخستین مرتبه در خاورمیانه ساخته شده و در فیلم هندی سلار نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان