برخورد با برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز گردشگری در قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: در راستای برخورد با فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری از خروج دو تور غیرمجاز از قزوین به مقاصد قلعه‌رودخان و کویر مرنجاب جلوگیری شد.

برخورد با برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز گردشگری در قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اظهار کرد: دو تور غیرمجاز در روزهای پنجشنبه شب و جمعه صبح به مقصد قلعه رودخان و کویر مرنجاب قصد خروج از قزوین را داشتند با هوشیاری دستگاه‌های مربوطه از برگزاری آن جلوگیری شد.

وی عدم برخورداری از مجوز رسمی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ، بیمه‌نامه و عدم همراهی راهنمای گردشگری دارای کارت را از دلایل توقیف این تورها عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تا کنون با متولیان برگزاری ۹ تور گردشگری به دلیل دارا نبودن استاندارهای لازم اجرای تور برخورد شده و بیش از ۳۰ تور استاندارد گردشگری نیز در سطح استان اجرا شده است.

او اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدامت مسافرتی و گردشگری، انجام تبلیغات و برگزاری تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، و با برگزارکنندگان تورهای گردشگری غیرمجاز و بدون مجوز و متخلفان این حوزه برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که همکاری بین بخشی دستگاه‌ها و نهادها نیز برای ساماندهی و جلوگیری از فعالیت تورهای گردشگری ضروری است، افزود: فعالیت تورهای غیرمجاز به‌صورت آنلاین و در بستر فضای‌مجازی انجام می‌شود و همکاری پلیس فتا در برخورد با متخلفان برگزاری تورها ضروری است.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان