در دولت سیزدهم انجام شد؛

آسفالت و بهسازی ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان در دولت سیزدهم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان قزوین آسفالت و بهسازی شده است.

آسفالت و بهسازی ۲۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان در دولت سیزدهم

به گزارش قزوین‌نیوز، جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین، یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور محسوب می‌شود که با قرار گرفتن در کریدور شمال و شمال‌غرب کشور ۱۱ استان را به یکدیگر وصل می‌کند و به‌طور میانگین روزانه یک میلیون خودرو از راه‌های استان قزوین تردد می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۳۷۰میلیون دستگاه خودرو در محورهای جاده‌ای استان قزوین تردد می کنند و از این حیث قزوین رتبه پنج کشوری را از آن خود کرده است.

حق‌لطفی با بیان این‌که در دولت سیزدهم بیش از ۲۲۰ کیلومتر راه‌های اصلی این استان آسفالت و بهسازی شده است،‌ افزود: در دولت سیزدهم با استفاده از روش‌های نوین بیش از ۱۲۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی بر سطوح راه‌های استان اجرا شده است.

وی در ادامه گفت: در استان قزوین با بررسی ۴۰۰۰ کروکی سوانح جاده‌ای، بالغ‌بر ۱۵ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد و در سال ۱۴۰۲ با کمک همکاران ما در اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل هشت نقطه حادثه خیز مرتفع و مقرر شده تا پایان امسال نیز هفت نقطه حادثه‌خیز دیگر اصلاح شود.

این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طرح «کاج» است که به صورت پایلوت کشوری در دیار مینودری به اجرا در می‌آید. در طرح کاج برای ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری، استانداری قزوین، سازمان راهداری اقدام می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: ۲ آزادراه که نیازمند ایمن‌سازی است، هدف این طرح قرار گرفته که با برآورد ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه مرحله عملیاتی می‌شود ضمن اینکه فاز اول این طرح با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان