حسینیه تاریخی «منصور» در آوج مرمت می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین از شروع پروژه ساماندهی و مرمت حسینیه تاریخی روستای منصور در شهرستان آوج خبر داد.

حسینیه تاریخی «منصور» در آوج مرمت می‌شود

به گزارش قزوین‌نیوز، احسان نورانی، معاون اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از شروع پروژه ساماندهی و مرمت حسینیه تاریخی روستای منصور در شهرستان آوج خبر داد و گفت: با توجه به زلزله سالیان گذشته شهرستان آوج و آسیب‌هایی که به سازه این بنا وارد شده و به‌دنبال اقدام‌های مرمت سازه‌ای سنوات قبل، مرحله جدید مرمت و استحکام‌بخشی این بنای تاریخی مذهبی تحت نظارت کارشناسان فنی اداره‌کل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه با تخصیص اعتبار دو میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در‌ حال انجام است، اظهار کرد: استحکام‌بخشی، آجرکاری، اجرای ایزوگام بام، بندکشی، کف‌سازی و نماسازی از جمله اقدام‌های این پروژه مرمتی به‌شمار می‌رود.

معاون اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در پایان بیان کرد: حسینیه تاریخی منصور واقع در روستای منصور از توابع شهرستان آوج از جمله آثار تاریخی مربوط به دوره قاجار است که با شماره ۵۴۸۵ در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی به‌ ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان