جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور:

به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز جرم است

جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور گفت: کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کارگیری می‌کنند، بدانند که در حال ارتکاب فعالیتی مجرمانه هستند و باید با آن‌ها قطع همکاری کنند.

به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز جرم است

به گزارش قزوین‌نیوز، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور، چهارشنبه ۳ مردادماه در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر، مقابله با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادین متجاهر جزو دغدغه‌های مردم است که پلیس به‌طور جدی در این مسائل پای‌کار است، همچنین پلیس برنامه‌های جدی جهت پیشگیری از وقوع سرقت و مقابله و کشف آن را داشته و دارد، مطابق گزارش‌ها عملکرد استان قزوین در این زمینه‌ها بسیار مطلوب است.

وی بیان کرد: موضوع دیگری که در استان قزوین باید به‌طور جدی دنبال شود، مقابله با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز است، پلیس به‌صورت هدفمند این مسئله را دنبال کرده و نسبت به جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز اقدام می‌کند، چرا که این سلاح‌ها خسارات غیرقابل جبرانی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کسی که سلاح غیرمجاز دارد باید احساس ناامنی کند، نه اینکه هنجارشکنان بخواهند در آرامش به‌دنبال تأمین سلاح و به‌وجود آوردن دردسر برای خانواده‌ها و جامعه باشند، مجموعه انتظامی با اقدامات سلبی این مسئله را به‌طور جدی دنبال می‌کند، انجام اقدامات ایجابی نیز وظیفه دستگاه‌های متولی از جمله رسانه‌هاست که کانون و محور فرهنگ‌سازی در کشور هستند.

وی در ادامه بیان کرد: تمام کسانی که سلاح غیرمجاز دارند، باید سلاح خود را تحویل پلیس و مراجع قانونی بدهند، از عموم مردم نیز درخواست می‌کنیم اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه دارد از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ و ۱۹۷ و مراجعه حضوری به مجموعه‌های انتظامی این مسئله را گزارش کند.

رضایی در خصوص حضور اتباع بیگانه در کشور تصریح کرد: حضور اتباع بیگانه در هر کشوری تهدید محسوب می‌شود، ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به هر کشوری جرم است، در کنار اتباعی که به‌صورت مجاز وارد کشور ما شده‌اند، افرادی نیز به‌صورت غیرمجاز در کشور حضور دارند، همچنین برخی اتباع مدت اقامتشان در کشور به اتمام رسیده و اکنون جزو اتباع غیرمجاز محسوب می‌شوند، حضور این‌ها در کشور جرم است، اینان باید شناسایی شده و به کشور خود منتقل شوند، این مسئله در دستور کار ما قرار دارد.

وی اظهار کرد: کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کارگیری می‌کنند، بدانند که در حال ارتکاب فعالیتی مجرمانه هستند و باید با آن‌ها قطع همکاری کنند همچنین اتباعی وجود دارند که چون نمی‌توانند به نام خودشان ملک و خودرو تهیه کنند، به نام ایرانی‌ها خانه و ماشین خریداری می‌کنند، آن ایرانی که چنین عملی را انجام می‌دهد باید بداند که کارش مجرمانه است.

این مسئول تصریح کرد: اتباع غیرمجاز باید به کشور خویش بازگردند، ما اردوگاه‌هایی داریم که این‌ها می‌توانند خودشان را معرفی کرده و از آن طریق به کشورشان منتقل شوند، وظیفه قانونی پلیس این است که این‌ها را رصد و مدیریت کرده و نسبت به جمع‌آوری آنان اقدام کند. ما در مرزها با هماهنگی‌هایی که با کشورهای همسایه داشته‌ایم این مسئله را مدیریت می‌کنیم، در داخل کشور نیز باید اقدامات قاطع و فوری در این زمینه انجام شود، اتباع اگر حتی یک روز بیشتر از مدت مجوزشان در کشور بمانند مرتکب کار غیرقانونی شده‌اند.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور در پایان بیان کرد: مجموعه‌ای از دستگاه‌ها در این رابطه مسئول هستند، اما مجموعه انتظامی هر جا جرم مشهود ببیند، وارد عمل خواهد شد، مقابله با جرم مشهود یکی از وظایف ذاتی و قانونی مجموعه انتظامی است، مقابله با اتباع غیرمجاز نیز در همین راستا قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان