صدور 8هزار و 500 گذرنامه اربعین در استان قزوین

دبیر ستاد اربعین در قزوین از صدور ۸هزار و ۵۰۰ گذرنامه در استان خبر داد.

صدور 8هزار و 500 گذرنامه اربعین در استان قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، خورشیدی، دبیر ستاد اربعین در استان قزوین در خصوص آمادگی ستاد اسکان و تغذیه اظهار کرد: هر سال اشتیاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افزایش پیدا می‌کند بر همین اساس ۱۷ کمیته تخصصی در ستاد اربعین در حال فعالیت است که قرار است برای حدود پنج میلیون زائر آمادگی داشته باشیم.

خورشیدی گفت: نام‌نویسی از ۱۵تیرماه شروع شده و مردم می‌توانند ضمن ثبت‌نام در سامانه سماح یکی از بیمه‌های ۸۰ هزار تومانی، ۹۰ هزار تومانی یا صدهزار تومانی را برای این سفر انتخاب می‌کنند. هزینه‌های درمان در کشور عراق بسیار بالاست، اما بیمه‌های پرداخت شده خدمات پزشکی را پوشش می‌دهد. 

وی تصریح کرد: طبق اعلام کشور عراق گذرنامه‌هایی که تاریخ انقضای آن کمتر از شش ماه گذشته باشد مورد پذیرش است، اما قطعا داشتن گذرنامه الزامی‌است. تا امروز ۸هزار و ۵۰۰ گذرنامه صادر شده و در عرض سه روز به آدرس پستی ارسال می‌شود.

طاهرخانی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی ستاد عتبات عالیات استان نیز اظهار کرد: مردم کشورمان در این ایام آماده زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌شوند و کشور عراق برای پذیرایی از حدود ۲۰میلیون زائر آماده شده است. با تدبیر مسئولان استان جلسات هماهنگی برگزار شده است.

طاهرخانی گفت: در کشور سه هزار و ۵۰۰ موکب برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند. در استان قزوین نیز ۶۶ موکب در ۶ قرارگاه برای خدمات‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: ۶ موکب تا مرز مستقر هستند و ۹ موکب در نجف و ۹ موکب در طریق، ۳۱ موکب در شهر کربلا و ۱۲ موکب در مصیب طفلان مسلم و یک موکب هم در شهر سامرا استقرار خواهند داشت. بخشی از این موکب‌ها در عراق حاضر شده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان