کدام خانه‌های خالی شامل مالیات می‌شود؟

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین گفت: براساس اعلام اداره‌کل راه و شهرسازی، خانه‌هایی که بیش از سه ماه خالی باشند، مشمول مالیات می‌شوند.

کدام خانه‌های خالی شامل مالیات می‌شود؟

به گزارش قزوین‌نیوز، سیامک پزشکی‌فر، رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: هر واحد مسکونی که در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد شامل مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس قانون خانه‌های خالی، اجاره واحد مسکونی به فردی که اقامت‌گاه اصلی دیگری در سامانه برای او تعریف شده است نیز شامل مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود.

پزشکی‌فر توضیح داد: اگر مالک و یا مستأجر واحد‌های مسکونی در شهر‌های بالای یک‌صد هزار جمعیت در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکرده باشند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که مالک، واحد مسکونی خود را بر اساس میانگین قیمت‌های روز منطقه برای فروش یا اجاره از طریق سامانه معاملات املاک عرضه کند، مشمول مالیات نمی‌شود اما اگر مالک بیش از دو بار از اجاره ملک خود و یا فروش آن خودداری کند واحد مذکور مشمول مالیات خانه خالی می‌شود.

این مسئول گفت: درصورت عرضه نشدن ملک هرسال با افزایش مالیات مواجه می‌شود و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آن‌ها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

پزشکی‌فر گفت: اجرای قانون اخذ مالیات بر خانه‌های خالی زمینه‌ساز حذف سوداگری و احتکار مسکن می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان