کلاهبرداری تلفنی توسط کارمند قلابی در قزوین

رئيس پليس فتا استان قزوین از وقوع کلاهبرداری تلفن در پی اعلام کد حساب بانکی يک شهروند به کارمند قلابی بانک خبر داد.

کلاهبرداری تلفنی توسط کارمند قلابی در قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، محمدعلی فرهودی، رئيس پليس فتا استان قزوين اظهار کرد: در پی مراجعه يک مرد جوان به پليس فتا و طرح شکايتی مبنی‌بر دسترسی غيرمجاز به حساب بانکی او و برداشت غيرمجاز يک ميليارد و 510ميليون ريال، پرونده در دست بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های بعدی مشخص شد فرد کلاهبردار ضمن تماس با شاکی و معرفی خود به‌عنوان کارمند بانک مرکزی از او می‌خواهد براي رفع مشکل حساب بانکی مالباخته، کدی که برای شاکی ارسال می‌شود را باز ارسال کند تا مشکل حساب بانکی وی حل شود اما پس از بازگو کردن اين کد توسط شاکی، پيامک برداشت مبلغ يک ميليارد و 510ميليون ريال برای وی ارسال و مورد کلاهبرداری واقع می‌شود.

با اشاره به شناسايی متهم مرتبط با اين پرونده و عودت وجه مورد نظر به حساب مالباخته بر هوشياری نسبت به دريافت پيامک‌های حاوی هرگونه شناسه کاربری و کد تاکيد و از شهروندان خواست: هرگز اطلاعات مهم خود از جمله کدهای احراز هويت را در اختيار افراد غير نگذارند و در حفظ اطلاعات حساب بانکی خود کوچکترين کوتاهی و کم‌توجهی نداشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان