۸هکتار از اراضی الموت در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی قزوین گفت: ۸هکتار از اراضی هم‌جوار روستای آوه واقع در رودبار الموت قزوین در آتش سوخت.

۸ هکتار از اراضی الموت در آتش سوخت

به گزارش قزوین‌نیوز، کیومرث سلیمانی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی قزوین اظهار کرد: ۸هکتار از اراضی هم‌جوار روستای آوه واقع در منطقه کوهستانی الموت رخ داد که با توجه به گستردگی سطح، خط آتش و مساحت آن اقدام سریع برای مهار آتش‌سوزی آغاز شد و با حضور موثر و به موقع هم‌یاران طبیعت و همکاران یگان حفاظت مهار شد.

وی بیان کرد: آموزش و تربیت هم‌یاران طبیعت بومی و محلی در خاموش‌کردن آتش بسیار حائز اهمیت است و اگر در حوادثی از این قبیل کمک مردمی لحاظ نشود، تا ۱۰ برابر وسعت آتش‌سوزی گسترش یافته و از کنترل خارج می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: در مهار این آتش‌سوزی همیاران طبیعت و نیرو‌های مردمی از آتشکوب، دمنده و بیل‌های که در اختیارشان قرار گرفته بود، استفاده کردند.

وی علت آتش‌سوزی را عوامل طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: از همه اهالی روستاها، دامداران و چوپانان درخواست داریم که اگر آتشی را در طبیعت روشن می‌کنند، حتماً قبل از ترک محیط نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و از آتش زدن گون‌ها به‌طور جدی خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان