ثبت جشنواره گیلاس و زغال‌اخته قزوین در تقویم ملی گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از ثبت جشن‌های زغال‌اخته و گیلاس در تقویم ملی رویدادهای گردشگری خبر داد.

ثبت جشنواره گیلاس و زغال‌اخته قزوین در تقویم ملی گردشگری

به گزارش قزوین‌نیوز، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به موقعيت ممتاز اقليمی و ويژگی‌های منحصر‌به‌فرد استان قزوين برای برگزاری جشن‌های محصول اظهار کرد: برگزاری جشن‌های محصول در مناطق روستايی از سنت‌های ديرينه و كهن در استان است که به يک جاذبه گردشگری تبديل شده و گردشگران بسياری برای شركت در اين جشن‌‌ها به مناطق روستایی استان سفر می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا دو جشنواره محلی استان شامل جشن زغال‌‎اخته و جشن گیلاس در تقویم ملی رویدادهای گردشگی به ثبت رسید که امیدواریم موجب شناخت و آشنایی بیشتر با این رویدادها در سطح ملی و بین‌المللی و حضور بیشتر گردشگران در منطقه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که تا کنون ۲۰ رویداد گردشگری استان در تقویم ملی به ثبت رسیده خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان حوزه گردشگری اداره‌کل ثبت رویدادهای استان قزوین در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ادامه دارد که در صورت ثبت نهایی هر رویداد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان