«رزجرد» کم‌برخوردار‌ترین دهستان الموت غربی است

بخشدار الموت غربی گفت: رزجرد کم‌برخوردار‌ترین دهستان بخش الموت غربی است و پیگیری کردیم حداقل یک مسیر از مرکز این دهستان به مسیر بخش آسفالت شود.

«رزجرد» کم‌برخوردار‌ترین دهستان الموت غربی است

به گزارش قزوین‌نیوز، زرآبادی‌پور، بخشدار الموت غربی اظهار کرد: در یک ماه گذشته پیگیر حفر چاه در حاشیه شاهرود بودیم البته تعارضاتی در این زمینه وجود داشت که بعد از پیگیری مشکلات رفع و این چاه حفر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روستای «تاج دره» تحت پوشش آب و فاضلاب نیست، افزود: این روستا از تنش آبی رنج می‌برد و دلیل آن هم چشمه‌ بالا دست روستا است که به شدت دبی خروجی آب آن کاهش پیدا کرده است. درحال حاضر با تانکر به این روستا آبرسانی می‌شود، اما این مشکل پیگیری می‌شود.

بخشدار الموت غربی اضافه کرد: احداث مجتمع‌های آبی در محل منابع آبی بخش، از جمله چشمه سار‌های خارود و نینه رود و وگل که آب‌های خروجی مطلوبی دارند نیز پیگیری می‌شود. در این بخش منابع آبی خوبی وجود دارد، اما مشکل فرهنگ و مدیریت مصرف اهالی است.

زرآبادی پور با اشاره به وضعیت نامطلوب راه در این بخش هم گفت: ۵۰ راه روستایی این بخش خاکی است. «رزجرد» کم‌برخوردار‌ترین دهستان بخش الموت غربی است و پیگیری کردیم حداقل یک مسیر از مرکز این دهستان به مسیر بخش آسفالت شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه این بخش محصولات کشاورزی زیادی دارد، اضافه کرد: الموت غربی در تولید زغال اخته رتبه اول کشور و در تولید گیلاس، گردو و سایر محصولات ظرفیت‌های زیادی دارد.

وی اضافه کرد: در این منطقه نیاز به احداث صنایع تکمیلی و توانمندسازی مردم است و به دنبال آن هستیم تا اهالی الموت غربی محصولات را به صورت خام عرضه نکنند و در قالب صنایع تبدیلی انجام دهند.

زرآبادی‌پور افزود: بخش الموت غربی وبخش‌های کوهستانی استان بخش‌های خاصی هستند و به واسطه اقلیمی که داریم که نیاز به تجمیع زمین‌ها و امکان اجرای کشاورزی مکانیزه است.

بخشدار الموت غربی با اشاره به اینکه در حوزه تولید برنج در حاشیه شاهرود از تجهیزات به روز استفاده می‌شود، گفت: در تولید محصولات باغی و کوهستانی مشکل داریم و و باید این کار در دستور کار جهادکشاورزی قرار گیرد تا از کشاورزی مکانیزه هم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح مسیر قزوین -رازمیان- رحیم آباد ارائه شده و در حدود ۱۰ سال است که در حال بررسی است و عملیات خاکبرداری قسمت‌های ابتدایی مسیر انجام شده است.

به گفته زرآبادی‌پور، به دلیل محدودیت منابع مالی وموضوعات زیست محیطی وعملیات اجرایی متوقف است و پیگیر موضوع هستیم.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان