توانمندشدن 2100 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: سال گذشته ۲۱۰۰ خانواده‌های تحت پوشش به مرز توانمندی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی کمیته خارج شدند.

توانمندشدن 2100 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در قزوین

به گزا ش قزوین‌نیوز، ناصر ظاهری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین صبح ۲۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها امسال در قالب پویش «مشق همدلی» با هدف تأمین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند در استان قزوین برگزار می‌شود که برای این طرح ۸۶۸۴ دانش‌آموز از فرزندان ایتام وطرح محسنین شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۳۱۳ پایگاه ثابت و سیار تا پایان شهریورماه کار جمع‌آوری هدایا را بر عهده دارند. در روز ۲۹ شهریورماه در سطح شهر جشن نیکوکاری به صورت نمادین برگزار می‌شود همچنین دهم مهرماه در مدارس زنگ مهر به صدا در خواهد آمد.

ظاهری درباره دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: کمیته امداد استان ۴۷۹ نفر از افراد تحت پوشش سازمان از دانشجویان هستند که در مقاطع کارشناسی و بالاتر تحصیل می‌کنند. سال گذشته ۸۲۳۰ دانش‌آموز نیز تحت پوشش کمیته امداد بودند که کمک هزینه تحصیلی این دانش‌آموزان از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حسابشان واریز می‌شد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر پایگاه‌های برپا شده در فضای مجازی هم امکان دریافت کمک‌ها مهیا شده و روش‌های مشارکتی شامل سامانه Www.emdad33808.ir و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ و پویش #1*028#8877* برای این کار تعیین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین درباره مساعدت‌های مردمی در سال گذشته بیان کرد: در سال 1402 حدود ۱۲ میلیارد تومن اعم نقدی و غیرنقدی مساعدت مردمی جمع‌آوری شده بود که برای امسال این رقم ۱۳ ميليارد پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که به‌طور کلی ۳۲ هزار ۱۴۰ خانواده به تعداد ۶۵ هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند تصریح کرد: سال گذشته ۲۱۰۰ خانواده که تحت پوشش بودند به مرز توانمندی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی کمیته خارج شدند. برای امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در ۶ ماهه دوم سال جشن توانمندسازی ۲۴۰۰ نفر از حمایت‌شونده‌ها را برگزار کنیم.

این مسئول با اشاره به این‌که شناسایی و رصد خانواده‌ها جهت خروج از چرخه حمایت درحال انجام است، اظهار کرد: توانمند بودن خانواده نیاز به ۳ مؤلفه دارد، از جمله اینکه ۱۸ ماه از پرداخت تسهیلات گذشته باشد، حداقل حقوق قانون‌کار را دریافت کند و ارتقا دهک داشته باشند، در این صورت جزو خانواده‌های توانمند شده به حساب می‌آیند و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: زنان سرپرست خانواری که جزو مستمری بگیران کمیته بودند با دریافت یک وام اشتغال شروع به کار کرد و اکنون با ۱۵۰ نفر زیر مجموعه‌ مشغول به کار هستند.

کمک‌های مردمی صرف حقوق کارکنان کمیته امداد نمی‌شود

ظاهری درباره حمایت از اشتغال و ایجاد بازار کار مددجویان گفت: حمایت از کسب و کارهای خانگی بر عهده کمیته امداد نیست و ایجاد تعاونی در توان امداد نیست؛ کمیته امداد با معرفی راهبر شغلی می‌تواند بازارکار را به مددجویان معرفی کند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، درآمد مشارکت‌های عمومی کمیته امداد ۲۶۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشتیم که ۱۷۵ درصد تحقق برنامه داشتیم.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: بودجه دولتی کمیته امداد به طور کلی ۱۶۰۰میلیارد تومان است، ۷۰ درصد منابع کمیته امداد دولتی و ۳۰ درصد مردمی است و نیازهای اورژانسی از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تمامی مساعدت‌های مردمی برای خانواده‌های تحت پوشش هزینه می‌شود، گفت: تمامی حقوق کارکنان مجموعه از راه بودجه دولتی پرداخت می‌شود و یک ریال از کمک‌های مردمی صرف حقوق کارکنان کمیته نمی‌شود و صددرصد مساعدت‌های مردمی صرفاً در حوزه حمایت از خانواده‌ها هزینه می‌شود.

این مسئول درباره ساخت مسکن توسط کمیته امداد اظهار کرد: برای خانواده‌های دو نفر به بالا مسکن‌های ۵۰ متری و برای خانواده‌های یک نفره جدیداً به صورت ویژه واحدهای کوچکتر مثلاً ساخت خانه‌های ۲۵ متری در دستور کار است.

ظاهری در پایان گفت: سال گذشته در تحقق اشتغال‌ ۹۲ درصد اعتبارات جذب شد و برای ۵۰۰۸ نفر فرصت شغلی ایجاد شد، همچنین در زمینه بهداشت و درمان به همت دولت سیزدهم تمامی مددجویان بیمه سلامت شدند و برای درمان هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، به همین ترتیب از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فرانشیز هزینه‌های درمانی توسط کمیته امداد پرداخت شده است.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان