طرح توسعه فیبرنوری در 5 شهر استان در حال اتمام است

معاون فناوری اطلاعات استانداری از اجرا طرح توسعه فیبرنوری در 5 شهر استان با پیشرفت 99 درصدی خبر داد.

اجرای طرح توسعه فیبرنوری در 5 شهر استان قزوین

حجت‌الله امینی، معاون فناوری اطلاعات استانداری در گفتگو با خبرنگار قزوین‌نیوز، اظهار کرد: استان قزوین در بحث توسعه فیبرنوری برای 28 شهر استان با اپراتورهای ایرانسل و رایتل تفاهمنامه امضا کرده که از این تعداد پروژه 6 شهر آغاز شده است.

وی افزود: ایرانسل و شاتل دو اپراتور ابلاغی وزارت اطلاعات از بخش خصوصی هستند که این دو اپراتور از اعتبارات دولتی برای توسعه فیبر نوری استفاده میکنند تا هزینه تمام شده برای یک مشترک پایین‌تر بیاد.

امینی درباره پیشرفت توسعه فیبرنوری در شهرهای استان بیان کرد: توسعه فیبر نوری در شهر مهرگان به اتمام رسیده است، در بخشی از شهر محمدیه انجام شده، الوند، آبیک، اقبالیه و بویین‌زهرا با 99درصد پیشرفت در مراحل پایانی قرار دارند و قرار است که سرویس‌دهی در این مناطق انجام شود. شهر قزوین نیز با پیشرفت 30درصدی درحال انجام است. در شهر تاکستان از هفته پیش اجرای این طرح آغاز شده است. پروژه توسعه فیبر نوری در شهر قزوین از نیمه دوم 1401 و مابقی شهرها از نیمه دوم 1402 شروع شده‌اند.

وی ادامه داد: طبق فاز بندی‌های انجام شده اجرای پروژه توسعه فیبرنوری باید تا سال 1404 در تمامی شهرها به پایان رسد. تلاش ما این است که تا پایان سال بخش اعظمی از شهرها به فیبر نوری مجهز شود.

این مسئول اظهار کرد: در حوزه توسعه ارتباط سیار روستایی از 701 روستا 650 روستا را انجام شده و تقریبا 50 روستای بالای 20 خانوار هنوز به شبکه ملی اطلاعات وصل نشده‌اند که سعی میکنیم تا پایان سال جاری یا نیمه دوم سال بعد این مناطق نیز انجام شود.

وی در رابطه با توسعه فیبرنوری در روستاهای استان افزود: اجرای فیبرنوری در روستاهایی که امکان دسترسی و بخش پاپلینک وجود داشته باشد انجام می‌شود در این زمینه باید سازمان‌های منابع طبیعی، راهداری و برق به ما کمک کنند تا سرعت کار بالاتر برود.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان