۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: ۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح خواهیم داشت و در کنار هر سه شعبه دادگاه صلح در حوزه‌های قضایی یک دادرس علی‌البدل برای کمک به رؤسای دادگاه‌ها مستقر خواهیم کرد.

۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح

به گزارش قزوین‌نیوز، محمد باقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان قزوین، اظهار کرد: هدف ذاتی از تشکیل دادگاه‌های صلح نظم دادن و انضباط بخشی در کارها و اجرای احکام در شورای حل اختلاف بود که امیدواریم با راه‌اندازی این دادگاه‌ها و تزریق نیروی قضایی ماهر و با تجربه سرعت رسیدگی به پرونده‌ها کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به نحوه تخصیص دادگاه‌های صلح به استان‌ها گفت: با توجه به جمعیت قضایی، پهناوری و موقعیت جغرافیایی، تعداد شعب دادگاه‌های صلح در سطح کشور راه‌اندازی خواهد شد و درصدد هستیم تا به سرعت دادگاه‌های صلح در تمام کشور آغاز به کار کند.

الفت تصریع کرد: ۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح خواهیم داشت و در کنار هر سه شعبه دادگاه صلح در حوزه‌های قضایی یک دادرس علی‌البدل برای کمک به روسای دادگاه‌ها مستقر خواهیم کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: با راه اندازی شعب اجرای احکام مدنی و کیفری در کنار دادگاه‌های صلح برای افزایش سرعت و دقت در رسیدگی برنامه‌هایی شده است تا در صورت لزوم اجرا گردد.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر اقدامات خوبی صورت گرفته تا روند افتتاح دادگاه‌های صلح بدون هیچ خللی انجام شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اضافه شدن دادگاه‌های صلح به محاکم قضایی کشور و افزایش شعب، قضات فرصت بیشتری برای رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان