ماجرای استاندارد سرلاک نستله چه بود؟

مدیرکل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در خصوص غیراستاندارد بودن سرلاک نستله توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای استاندارد سرلاک نستله چه بود؟

به گزارش قزوین‌نیوز، میترا عقیلی، مدیرکل استاندارد استان قزوین در این خصوص اظهار کرد: سرلاک نستله استاندارد نبوده و بر اساس بازرسی‌های صورت‌گرفته توسط بازرسان اداره‌ کل استاندارد، مشاهده شد که فرآوردهٔ غذایی کمکی شیرخواران و کودکان بر پایه‌ غلات با علامت تجاری «سرلاک» محصول شرکت نستلهٔ ایران، بدون استاندارد بوده و علامت استاندارد را جعل کرده است.

سرلاک نستله یکی از پرفروش‌ترین برندهای سرلاک در ایران است اما در چند روز اخیر گمانه‌زنی‌هایی در خصوص غیراستاندارد بودن این ماده غذایی شنیده می‌شود.

عبدالعظیم بهفر مدیرکل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در خصوص تولید سرلاک در کشور می‌گوید: درحال حاضر خط تولید سرلاک به‌دلیل بازسازی تعطیل است اما از ما پروانه ساخت دارد و نمی‌توان روی عدم درج آرم استاندارد روی این محصول مانور داد.

وی در ادامه در خصوص ضوابط بهداشتی بودن این محصول می‌گوید: سرلاک نستله ضوابط مربوطه تشویقی را داشته و تمدید نکرده است.

بهفر با تأکید بر این مسئله که واردات مواد اولیه فرآورده‌های غذایی تنها با رعایت ضوابط سخت‌گیرانه مجاز است، می‌گوید: بر ضرورت رعایت ضوابط سخت‌گیرانه بهداشتی و ایمنی برای واردات مواد اولیه فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی تأکید شده است و معیارهای برای صدور مجوز واردات این محصولات در سازمان غذا و دارو وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر واردات محصولات غذایی، توضیح می‌دهد: سازمان غذا و دارو تنها به محصولاتی مجوز واردات می‌دهد که تمامی معیارهای سخت‌گیرانه بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند. فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی وارداتی باید مطابق با معیارهای بین‌المللی و ملی باشند و گواهی‌های بهداشتی معتبر از کشور مبدأ داشته باشند.

تولیدکنندگان موظفند معیارها و ضوابط بهداشتی را رعایت کنند

وی در ادامه توضیح می‌دهد: ما بر رعایت تمام جزئیات از جمله تاریخ انقضا، استفاده از مواد اولیه مناسب، و تطابق کامل با مقررات داخلی و بین‌المللی نظارت داریم و در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا نقص در کیفیت، اجازه ورود محصول به بازار داده نخواهد شد.

بهفر در خصوص اولویت سازمان غذا و دارو می‌گوید: هدف اصلی سازمان غذا و دارو، تضمین سلامت مصرف‌کنندگان و ارتقای ایمنی محصولات غذایی در بازار کشور است. تولیدکنندگان موظفند معیارهای بهداشتی و ضوابط لازم را در تمام مراحل تولید و بسته‌بندی رعایت کنند تا سلامت عمومی حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان