تغییر کاربری 41 هکتار از اراضی پادگان قزوین

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: کاربری ۴۱ هكتار از اراضی قرارگاه لشكر ۱۶ زرهی قزوين به مسكونی و خدماتی تغيير پيدا كرد.

تغییر کاربری 41 هکتار از اراضی پادگان قزوین

به گزارش قزوین‌نیوز، وهاب میزانی، سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: مطابق با ماده 3 قانون فروش و انتقال پادگان‌ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها، مصوب سال 88 مجلس شورای اسلامی، به وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌شود با هماهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور، عرصه و اعیان پادگان‌ها و سایر اماکن موضوع این قانون را به قیمت کارشناسی روز خریداری و یا برای جابه‌جایی توافق نمایند.

وی افزود: بر اساس مراتب قانونی فوق، توافقات صورت پذیرفته فی مابین قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی و شهرداری قزوین، مراتب تغییر کاربری در جلسه کمیسیون ماده 5 شهر قزوین مورخه هشتم مهر سال جاری مطرح و با کلیات تغییر کاربری از فضای سبز به مسکونی و خدمات مورد نیاز با لحاظ دو محله و تامین کلیه سطح و سطوح کاربری‌های عمومی و حریم کانال آبرسانی و رعایت کلیه حرایم سایر دستگاه‌ها و حریم پادگان در ضلع جنوب، ضمن تاکید بر رعایت کلیه پاسخ استعلام‌ها با توجه به گزارش عارضه سنجی ترافیک و پاسخ شورای ترافیک استان مورد موافقت واقع گردید.

میزانی بیان کرد: بر این اساس مراتب طرح تفصیلی با رعایت نصاب تفکیک بالای 200متر در کاربری‌های مسکونی و عرض گذر حداقل 12متر در معابر فرعی و در سایر گذرها عرض به تناسب نقش معبر در سلسله مراتب و نوع عملکرد معبر تعیین خواهد شد و تراکم ساختمان پلاک‌های مسکونی 4 طبقه بر روی پیلوت و ضوابط سایر کاربری‌ها مطابق طرح تفصیلی مصوب شهر است.

وی ادامه داد: در راستای تأمین خدمات محله‌ای، احداث پارک شهری واقع در ضلع شرق قطعات و فضای سبز واقع در مرکز سایت توسط شهرداری همزمان با اقدامات آماده‌سازی سایت صورت خواهد پذیرفت.

میزانی خاطرنشان کرد: با توجه به شمول مغایرت اساسی درخواست با اساس طرح جامع سیر روال مغایرت و طرح موضوع در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران نیز توسط این اداره‌کل به عنوان دبیر کمیسیون ماده 5 استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان