خدمت آزمایشگاه جهاددانشگاهی قزوین به بیش‌از ۱۶هزار قزوینی

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین از مراجعه ۱۶هزار و ۹۹۶ نفر به آزمایشگاه جهاد دانشگاهی قزوین طی ۶ماه نخست سال جاری خبر داد.

خدمت آزمایشگاه جهاددانشگاهی قزوین به بیش‌از ۱۶هزار قزوینی

به گزارش قزوین‌نیوز، مرتضی سیاهکلی مرادی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست سال، بالغ بر ۱۶هزار و ۹۹۶ نفر به آزمایشگاه جهاد دانشگاهی مراجعه کردند و از خدمات آزمایشگاهی این نهاد بهره‌مند شدند.

وی افزود: تنوع فعالیت‌ها از ارتقای سلامت مردم گرفته تا درمان ناباروری، سرطان و حرکت در مرزهای دانش در رابطه با سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی، سبب شده تا حوزه پزشکی و بهداشت جهاد دانشگاهی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

این مسئول بیان کرد: درحال حاضر نیز فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی توسط حدود ۱۷۰ عضو هیأت علمی تمام وقت، بیش از ۵۰۰ پژوهشگر و متخصص در سراسر کشور (در ۲۲ واحد استانی، ۲ پژوهشگاه، ۱۱ پژوهشکده و در قالب بیش از ۹۰ گروه پژوهشی و مرکز خدمات تخصصی) انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در قزوین طی ۶ ماه نخست سال، ۱۷۵۷ نفر به واحد «تله مدیسین درمان ناباروری»، درمان از راه‌دور جهاد دانشگاهی قزوین مراجعه کردند که از این تعداد ۳۰۴ تشکیل پرونده ناباروری و تعداد ۲۰۴ درمان از طریق IUI صورت گرفته است.

مرادی در خصوص ذخیره‌سازی بانک خون بندناف رویان بیان کرد: طی ۶ ماه نخست سال، ۲۰۳ قرارداد بانک خون بندناف در مرکز درمان جهاددانشگاهی قزوین صورت گرفته است.

وی بیان کرد: دسترسی بهتر به پزشکان مجرب برای مشاوره، بهبود مراقبت از بیمار، بهبود دسترسی و مراقبت پزشکی برای نواحی روستایی و نواحی محروم و کاهش هزینه مراقبت‌های پزشکی ازجمله اهداف مرکز تحقیقات و درمانی جهاددانشگاهی قزوین است.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان