استان قزوین رتبه سوم کشور در تولید ماهیان زینتی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم کشور بعد از استان‌های اصفهان و تهران در این زمینه شد.

استان قزوین رتبه سوم کشور در تولید ماهیان زینتی

به گزارش قزوین‌نیوز، محمود قبادی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: این میزان ماهی زینتی حدود ۱۵ درصد از کل تولیدات آبزیان زینتی کشور را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به بهره‌برداری رسیدن برخی از طرح‌های توسعه این صنعت در استان، این میزان در پایان سال جاری به بیش از ۶۴ میلیون قطعه برسد.

قبادی گفت: با این میزان تولید آبزیان زینتی استان قزوین سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم کشور بعد از استان‌های اصفهان و تهران دراین زمینه شد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در مجموع ۱۱۸ واحد تولید و پرورش ماهیان زینتی در قالب کارگاه‌های تکثیر و پرورش صنعتی و نیمه صنعتی آبزیان زینتی و همچنین کارگاه‌های خانگی پرورش ماهیان زینتی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی در مجموع حدود ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت شیلاتی مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه گفت: گردش مالی صنعت آکواریوم و آبزیان زینتی در استان قزوین بیش از یک همت (هزار میلیارد تومان) است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص بازارهای عرضه آبزیان زینتی تولیدی در سطح استان گفت: درحال حاضر علاوه‌بر این‌که بخشی از نیاز‌های بازار داخل با تولیدات استان تأمین می‌شود، بخشی از تولیدات نیز به کشور‌های همسایه مانند جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و افغانستان صادر می‌شود و این امر پرورش ماهیان زینتی را به فرصتی برای اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان