به گزارش قزویننیوز، یوسف اکبری، رئیس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث قزوین اعلام کرد: مزاحمتهای تلفنی به شکل جدی عملکرد اورژانس را مختل کرده و میتواند منجر به تأخیر در رسیدگی به بیماران واقعی شود.
وی گفت: در هشت ماه نخست سال ۱۴۰۳، مرکز اورژانس پیشبیمارستانی استان قزوین بیش از 191 هزار تماس تلفنی دریافت کرده که از این تعداد، 8 هزار و 470 تماس بهعنوان مزاحمت تلفنی شناسایی شده است.
این مسئول ادامه داد: بخش قابل توجهی از زمان و منابع اورژانس صرف پاسخ به تماسهای غیرضروری یا نادرست میشود که نیازمند آگاهیبخشی عمومی و اقدامات پیشگیرانه است.
وی بیان کرد: فقط یک شهروند با 278 مرتبه تماس با اورژانس و ایجاد مزاحمت در یک ماه، باعث اختلال در عملکرد و اعزام اورژانس به ماموریتی دروغین شده است.
رئیس اورژانس پیشبیمارستانی تصریح کرد: اورژانس در حال همکاری با مراجع قانونی، برای شناسایی و برخورد با مزاحمان تلفنی است و برنامههای فرهنگسازی برای کاهش این مشکل در دست اقدام است.
وی افزود: بخشی از این مزاحمتها منجر به مشغولکردن خط تلفنی اورژانس و در نتیجه جلوگیری از تماس فرد مصدوم یا بیمار یا مددجو میشود.
انتهای پیام/