به گزارش قزویننیوز، حجتالاسلام محمدتقی سبحانینیا، امام جمعه موقت قزوین، در خطبههای نمازجمعه چهام مهرماه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سینه سپر کردهاند تا مذاکره غیرخرمندانه و غیرشرافتمندانه صورت نگیرد؛ به رهبر میگوییم ما مطیع هستیم و فرمایش شما را به جان میخریم و تا جایی که امکان دارد تلاش میکنیم مذاکره غیرخردمندانه و غیرشرافتمندانه صورت نگیرد.
وی ادامه داد: گروههایی در داخل کشور تلاش دارند جریان فکری جامعه و افکار عمومی به انجام مذاکره سوق دهند. باید با خود فکر کنیم و ببینیم مذاکره ۱۰ سال پیش چه نتیجهای داشته است؟ ملت ایران ملتی غیور است پس باید دنبال مذاکره غیرتمندانه باشیم.
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب مستقیم با مردم گفتگو کردند که این گفتگو پیامهایی برای ملت داشت بنابراین غاطبه ملت باید غیرتمندانه عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی افراد هدف از مذاکره را برداشتن سایه جنگ از سر ملت عنوان میکنند بنابراین ما حُسن ظن داریم که سایه جنگ از سر ملت برداشته شود. خداوند در آیه ۶۰ سوره انفال فرموده است «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةࣲ وَمِن رِّبَاطِ ٱلۡخَیۡلِ تُرۡهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّکُمۡ» طبق این آیه باید خود را قوی کنیم تا دشمنان از ما بترسند.
این مسئول گفت: راه برطرف شدن سایه جنگ از سر ملت، مذاکره با مستکبر و بدعهد نیست بلکه قوی شدن است؛ فراموش نکنیم که مسلمانان به تأسی از امام حسین(ع) به ذلت تن نمیدهند.
وی اظهار کرد: برای حفظ وحدت اجتماعی همگان را به تبعیت از ولایت دعوت میکنیم و برای جلوگیری از تجزیه ایران، سرافرازی ملت و محافظت از انقلاب اسلامی راهی جز قوی شدن نداریم.
حجتالاسلام سبحانینیا بیان کرد: افرادی که درخواست مذاکره دارند بهتر است به تمرکز بر قدرت هستهای تمرکز کنند و از رهبر معظم انقلاب بخواهند استراتژی دفاعی خود را تغییر دهند.
وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس جزو اتفاقات بسیار تاریخی و مهم است، ادامه داد: در گذشته در کتابهای درسی شخصیتهایی را به عنوان شخصیت برجسته و فداکار به ما معرفی کردند که شایسته تجلیل بودند ولی بعد از انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و دفاعهای متعدد که آخرین آن دفاع ۱۲ روزه بود اسطورههایی در کشور ظهور کردند که انسان متحیر میماند که از کدام بیشتر تجلیل کند. در کشور ما اسطورههایی مانند شهیدان فهمیده، حججی، حاج قاسم و باقری الگویی برای جوانان هستند.
امام جمعه موقت قزوین در پایان گفت: یک پیشنهاد برای مدیرکل آموزش و پرورش دارم؛ فرزندان ما امانتهایی در دستان شما و همکاران شما هستند، این فرزندان را همچون فرزندان خود بدانید و در جهت درست تربیت کردن آنان دغدغهمند باشید. نگرانکننده است که بشنویم در محیط مدرسه دختران و پسران نسبت به آموزههای دینی و اخلاقی بیتوجه هستند، آموزش و پرورش باید معلمان خود را معتقد و ماهر تربیت کند تا فرزندان جامعه را درست تربیت کنند.
انتهای پیام/



