نویسنده: سارا ابراهیمی

مهمترین عامل افزایش بیماری‌های قلبی در قزوین چیست؟

یک متخصص قلب و عروق گفت: مهمترین و اولین عامل افزایش بیماریهای قلبی در استان قزوین استرس و تنش‌های روزانه‌ای است که بیشتر مردم با آنها درگیر هستند.

مهمترین عامل افزایش بیماری‌های قلبی در قزوین چیست؟

مهرداد میرآفتابی، متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار قزوین‌نیوز در خصوص آمار بیماری قلبی در استان قزوین اظهار کرد: بیماری‌های قلبی در استان قزوین نیز مانند کل کشور شیوع بالایی دارد که یکی از دلایل این افزایش آمار مبتلایان تغذیه نامناسب و به‌ویژه افزایش مصرف روغن‌های جامد و نامرغوب که منجر به گرفتگی عروق می‌شود، است.

وی با بیان اینکه استرس مهم‌ترین و اولین عامل بیماری‌های قلبی است، گفت: مهم‌ترین و اولین عامل افزایش بیماری‌های قلبی در استان قزوین که شیوع بالایی نیز دارد، استرس، عصبانیت و تنش‌های روزمره است، این عوامل می‌توانند باعث بروز علائم بیماری قلبی و احساس درد در ناحیه قفسه سینه شوند.

این متخصص قلب گفت: برای کاهش آمار مبتلایان توصیه می‌شود که افراد بالای ۵۰ سال و کسانی که سابقه فشار خون یا مشکلات قلبی در خانواده دارند، حتماً برای چکاپ‌های دوره‌ای به پزشک مراجعه کنند و همچنین افراد مبتلا به فشار خون، باید تحت نظر پزشک برای کنترل بیماری خود قرار گیرند.

وی ادامه داد: چکاپ‌های بیماری قلبی و فشار خون باید حتی در صورت عدم وجود علائم نیز انجام شود، به‌خصوص در صورت مشاهده علائمی نظیر درد در ناحیه قفسه سینه و قلب یا تنگی نفس، مراجعه فوری به پزشک ضروری است.

میرآفتابی با بیان اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، اظهار کرد: درمان بیماری‌های قلبی علاوه‌بر هزینه‌های بالایی که دارد باعث کاهش کیفیت عملکرد قلب شده و دیگر به حالت عادی باز نمی‌گردد بلکه تنها می‌توان با درمان آن را کنترل کرد و سطح آسیب را کاهش داد.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
تبلیغاتگردشگری قزوین