مشکلی برای تامین داروهای بیماران SMA در قزوین وجود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیماران SMA در سطح استان قزوین هیچ مشکلی برای دریافت داروهای خود ندارند.

مشکلی برای تامین داروهای بیماران SMA در قزوین وجود ندارد

به گزارش قزوین‌نیوز؛ مریم نورخیز محجوب، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیماران SMA در سطح استان قزوین هیچ مشکلی برای دریافت داروهای خود ندارند. 

وی اظهار کرد: داروهای بیماران SMA که به طور معمول از نوع شربت مصرف می‌شود هم‌اکنون در داروخانه‌های سرتاسر استان قزوین، به ویژه داروخانه هلال احمر قزوین موجود بوده و مشکلی از بابت تامین این نوع داروها مطرح نیست.

نورخیز محجوب در گفتگو با ایرنا با اشاره به اخبار مربوط به سینا علیخانی، یکی از بیماران SMA ساکن قزوین که هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت درمان قرار دارد، اظهار کرد: براساس شنیده‌ها، ایشان برای ادامه درمان خود به یکی از مراکز بیمارستانی پایتخت اعزام شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: این دسته از بیماران تحت پوشش بیمه نیز قرار دارند اما مشکل سینا علیخانی، یکی از بیماران SMA که به تهران اعزام شده بود، مربوط به مشکل تعهد بیمه‌ای بوده است.

به گزارش قزوین‌نیوز، بیماری SMA یا آتروفی عضلانی نخاعی گروهی از اختلالات ژنتیکی است که در آن فرد به دلیل از بین رفتن سلول های عصبی در نخاع و ساقه مغز نمی‌تواند حرکت عضلات خود را کنترل کند.



انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان