پروژه تشکیک در نتایج انتخابات از کجا آب می‌خورد؟!

مدتی است برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی با همراهی برخی رسانه‌ها به طور هماهنگ، پروژه تشکیک در نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین را سرخط خود قرار دادند.

پروژه تشکیک در نتایج انتخابات از کجا آب می‌خورد؟!

به گزارش قزوین‌نیوز، رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرنگان فرمودند: تشکیل هر مجلس جدیدی برای کشور یک سرمایۀ باارزش و مورد استفاده است. باید این را قدر دانست. مثل یک خونی در رگ‌های مجموعه‌ی سیاسی کشور و اجتماعی کشور جاری میشود و ان‌شاءاللّه اثر میکند. حادثه‌ی شیرینی است. لکن این حادثه‌ی شیرین را میشود تلخ کرد، مثل همه‌ی حقایق شیرین عالم یک چیزهایی هم وجود دارد، عواملی هم وجود دارد که میتواند این شیرینی را از بین ببرد. آن چیزی که میتواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است. این شیرینی مجلس جدید را این جور چیزها از بین می‌برد.

ایشان تاکید داشتند: اگر چنانچه این مراعات را نکنند اولین اثرش این است که کام ملت تلخ می‌شود، فضای سیاسی کشور فضای تلخی می‌شود در حالی‌که فضای سیاسی با انتخابات و تشکیل مجلس جدید و آمدن افراد جدید و اینها یک فضای با طراوتی است قهراً، این از بین می‌رود.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: اثر بعد هم این است که مجلس از کارایی می‌افتد یعنی وقتی که مجلس دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه‌بندی گوناگون این‌جوری شد از کار اصلی خودش باز می‌ماند. به‌طور طبیعی دسته‌بندی‌ها و کشمکش‌ها مانع می‌شود از اینکه اینها به کارشان برسند.

ایشان فرمودند: یک شاخص عمدۀ جمهوری اسلامی این است که؛ دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی متشرع باشند، متشرع باشند مراعات حرام و حلال و دروغ و غیبت و تهمت این‌ چیزها را بکنند ما همچنانی که در کارهای شخصی خودمان باید مراقبت بکنیم و تقوا پیشه کنیم از محرمات اجتناب بکنیم در محیط سیاسی و در کار سیاسی هم عیناً همین وجود دارد باید از محرمات اجتناب کرد، باید این را در رأس کارها باید قرار داد.

رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند: در کارهای سیاسی، در برخوردهای سیاسی، در دسته‌بندی‌های سیاسی که قهراً با اختلاف سلیقه نوعی دسته‌بندی وجود دارد باید مراعات تقوی کرد، باید مراعات اجتناب از محرمات شرعی را به جد انسان بایستی داشته باشد این اگر بود ان‌شاءاللّه نتایج کار هم مطلوب خواهد بود خدای متعال هم به کار برکت خواهد داد. 

پروژه تشکیک در نتایج انتخابات از کجا آب می‌خورد؟!

به گزارش قزوین‌نیوز، مدتی است برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی با همراهی برخی رسانه‌ها به طور هماهنگ، پروژه تشکیک در نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین را سرخط خود قرار داده و با مطرح نمودن شائبه‌های بی‌پایه و اساس به دنبال ایجاد شبهه در اذهان عمومی و القای تخلف در مسیر انتخابات هستند.

برخی هواداران و رسانه‌های حامی نامزدهای انتخابات در روزهای اخیر، مکرر بر روی این موضوع تاکید دارند که تعدادی از کاندیداها طی نامه‌‌ای به فرمانداران بر اساس تبصره ۳ ماده ۶۸ قانون انتخابات خواستار ارائه لیست آرای هر صندوق به تفکیک نامزدها شدند.

حامد فتوحی دبیر ستاد انتخابات استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی برای دریافت آرا خود به تفکیک شعب می‌توانند به سامانه شفافیت مراجعه کنند، اظهار کرد: نامزدهای انتخابات بر اساس تبصره ۳ ماده ۶۸ قانون، می‌توانند تعداد آرا خود را به تفکیک شعب اخذ رأی در مناطق مختلف در اختیار داشته باشند.

این مسئول افزود: قبلاً دسترسی به این اطلاعات مستلزم ثبت درخواست رسمی از طرف نامزدها در فرمانداری‌های مراکز اصلی حوزه‌های انتخابیه بود.

فتوحی خاطر نشان کرد: با ابتکار جدید وزارت کشور و در راستای استفاده از امکانات برخط دیگر نیازی به ثبت درخواست وجود ندارد، همه نامزدها می‌توانند آرای خود را به تفکیک شعبه و از طریق سامانه شفافیت خود به آدرس shafafiat.moi.ir دریافت نمایند.

به گزارش قزوین‌نیوز، بر اساس ماده ۸۶ در فصل هشتم انتخابات، هیأت‌های اجرائی مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند از تاریخ تشکیل هیات اجرائی تا دو روز پس از اعلام نتیجه اخذ رأی انتخابات، شکایات واصله را بپذیرند و حداکثر ظرف هفت روز از تاریخ دریافت شکایات در جلسه مشترک هیأت‌های اجرائی و نظارت حوزه انتخابیه به آنها رسیدگی نمایند.

فعالان و هواداران نامزدهای انتخابات باید بدانند که بر اساس تبصره 3 ماده 86 در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

انتهای پیام/ 

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط قزوین نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
نبی الله کربلایی حسینی عیاثوند1402/12/17
سلام و ارادت چگونه می‌شود از تعداد کل آرا به تفکیک هر نامزد اطلاع پیدا کرد.؟
حمید1402/12/17
همش زیر سر آقای انحراف در استان است
صابر رجبی1402/12/17
یکی را خدا حذف کرد، اون یکی هم خدا خواست تا مردم حذف کنند
قادر1402/12/17
همه نامزدها می‌توانند آرای خود را به تفکیک شعبه و از طریق سامانه شفافیت خود به آدرس shafafiat.moi.ir دریافت نمایند.
گردشگری قزوین

اخبار قزوین

اخبار ایران و جهان